چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش حکومت علوی

حوزه/آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش «حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن» 30 بهمن ماه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، زمان ارسال مقالات پیش از این به دلیل استقبال گسترده نویسندگان و پژوهشگران که در مرداد و شهریور ماه تمدید شده بود، لذا با تمدید دوباره، آخرین فرصت برای ارسال مقالات 30 بهمن ماه اعلام شد.

این گزارش حاکیست، همایش «حکومت علوی، نگاهی پس از 14 قرن» که از نخستین روزهای بهار سال جاری توسط دانشگاه مفید در پنج محور فراخوان شده بود، مورد استقبال نویسندگان و پژوهشگران قرار گرفت و پس از تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه مهلت ارسال اصل مقالات تا 30 بهمن ماه عنوان شده است.

خبرگزاری «حوزه»می افزاید: محورهای این همایش را «مبانی مشروعیت، وظایف حکومت»، «اخلاق سیاسی و حکومتی»، «رهیافت‌ها و آیین حکومت» و «زمینه‌ها، دستاوردها و ارزیابی نتایج آن» تشکیل می‌دهد که هر یک از این محورها دارای شرح و بسطی است که به هدایت پژوهشگر به آنچه خواسته شده می‌انجامد.

این محورها دارای عناوین فرعی است که «مبانی مشروعیت»، عناوین فرعی حکومت و حق مردم و حکم خدا، حکومت و راهکارهای کسب قدرت، ویژگی‌های حاکم اسلامی و سنت اسلامی و سیره عقلایی از عناوینی است که در این محور به پژوهشگران و نویسندگان پیشنهاد شده است.

عناوین زیر محور «وظایف حکومت» شامل وظایف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و آموزشی و اجتماعی حکومت است که هرکدام به‌صورت مجزا، موضوعات مدنظر در این محور را برای دریافت مقالات تشکیل می‌دهند.

در محور «اخلاق سیاسی و حکومتی» موضوعاتی مانند وحدت اجتماعی، شفافیت و صداقت، رواداری حقوق مخالفان و حفظ حدود آزادی‌ها برای پژوهشگران علاقه‌مند به نگارش مقاله در این محور پیشنهاد شده است.

ساختارسازی و قانون‌مندی، استواری بر اصول و مبانی، اصلاح‌گری، تحول‌خواهی، مصلحت‌اندیشی و عمل‌گرایی نیز عناوین فرعی مطرح ذیل محور «ره‌یافت‌ها و آیین حکومت» هستند.

نویسندگان و پژوهشگران می‌توانند اصل مقالات خود را تا 30 بهمن به دبیرخانه همایش بین‌المللی «حکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرن» و یا به نشانی الکترونیکی www.hokomatealavi.com ارسال کنند.

لازم به ذکر است، همایش بین‌المللی «حکومت علوی نگاهی پس از چهارده قرن» به همت دانشگاه مفید، مؤسسه خیریه مکتب امیرالمؤمنین (ع)، جامعه‌المصطفی العالمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، حمایت و تایید علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در اردیبهشت ماه 1394 در دانشگاه مفید قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام   313/17

 

 

poustchian

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha