جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سادات

حوزه/ به همت مرکز مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام دفتر قم و مرکز فرهنگی تربیتی سلاله اولین دوره مقدماتی تربیت محقق با حضور 30 نفر از سادات سطح دو و سه حوزه علمیه قم برگزار می شود.

مدیرمسئول دفتر نمایندگی قم مرکز مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، اظهارداشت: این دوره با هدف " ارتقای سطح مهارت های کاربردی و تربیت مدرس و محقق برای حوزه های علمیه با قابلیت آموزش سیستم سازی بر اساس نگرش اسلام در کلیه مواد درسی" در قالب 2واحد درسی در 16 جلسه برگزار می شود.

حجت الاسلام حبیب الله آراسته افزود: در این دوره مقدمات طلاب با روش ها و تکنیک های تحقیقی آشنا می شوند تا شیوه های نگارش و تحقیق در پایان نامه ، مقالات علمی و پژوهشی را بر اساس سیستمی دینی فراگیرند.

وی آغاز نخستین دوره مقدماتی تربیت محقق مرکز مطالعات راهبردی نور را 16 بهمن ماه به مدت 4 هفته و روزهای 5شنبه و جمعه عنوان کرد و افزود: در این دوره کتاب " راهنمای تحقیق در حوزه‌های علمیه با اقتباس از نگرش اسلام به علم و هستی" به قلم حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی، تدریس می‌شود.

حجت الاسلام آراسته گفت: طلاب بعد از اتمام دوره با ارائه مقاله و نظارت مربیان پس از احراز نمره قبولی موفق به دریافت گواهینامه اتمام دوره مقدماتی روش تحقیق مورد تایید حوزه علمیه قم می باشند.

حجت الاسلام آراسته یادآورشد: دومین دوره آموزش مقدماتی تربیت محقق 30 بهمن ماه سال جاری با حضور عموم علاقه مندان آغاز خواهد شد.

وی اظهارداشت: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر پایگاه اطلاع رسانی مرکز به نشانی اینترنتی www.isin.ir  و نمایندگی این مؤسسه در قم به نشانی خیابان دور شهر، کوچه 18، پلاک 175 مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، کلاس های آموزشی تربیت محقق روز های 5 شنبه از ساعت 14 تا 20 و جمعه 8 تا 12 می باشد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha