جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 344071
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
امر به معروف

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز از ماشین پیاده شد و با خوشرویی، تذکری پدرانه به آن جوان داد. خوشبختانه این نصیحت اثر کرد و دختر جوان با عذر خواهی، اقدام به گذاشتن روسری از سر افتاده خویش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها با نگاهی ساده به خیابان های شهر، مردمی را می بینیم که متأسفانه مغلوب فرهنگ دشمن شده و هم اکنون به عنوان افراد تیرخلاص خورده، در حال گذران زندگانی نه چندان مطلوب خویش هستند.

امروزه اگر عینک واقع بینی را بر چشم گذاریم، تله های انفجاری دشمنی را مشاهده می کنیم که سربازان شیطان آنها را فعال و خود نیز تا دل خانه های این مردم ساده دل نفوذ کرده اند و آرام آرام در حال استحاله و تغییر در هویت فردی و اجتماعی آنان هستند.

اما این تله های انفجاری همان هجمه ای است که مقام معظم رهبری چند سال پیش از آن با عنوان "جنگ نرم فرهنگی" یاد کرده و بارها و بارها به مردم و به ویژه مسؤولان نسبت به آن هشدار داده اند؛ لکن به دلیل برخی کج فکری و کوته نظری ها، این هشدارها نادیده گرفته و امروز شاهد تبعات گسترده آن در هر کوی و برزنی هستیم.

در این میان وضع حجاب و عفاف و پوشش ظاهری مردم، نمود بیشتری از آسیب های جنگ نرم فرهنگی گرفته و به راحتی می توان آن را مشاهده کرد.

اما این وضع تا جایی پیش رفت که فریاد اعتراضی مراجع و علمای دین بلند شد و بارها و بارها در مجالس و سخنرانی های خود بیان کردند.

بنا بر این گزارش، چندی پیش برای حضور در مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی با امام جمعه موقت اهواز همراه شدیم. در راه بازگشت از مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، صحنه ای را مشاهده کرد که در عرف معمول به آن پدیده کشف حجاب می گویند! از این رو برای جلوگیری از نشر منکر در جامعه از ماشین پیاده شده و به سوی آن فرد رفت و با خوشرویی، تذکری پدرانه به آن جوان داد که خوشبختانه این نصیحت اثر کرد و دختر جوان ضمن عذر خواهی، اقدام به گذاشتن روسری از سر افتاده خویش کرد.

اما نکته قابل توجه در این بود که برخی ها به اشتباه برای مقابله با منکر، قائل به رفتارهای رادیکالی و تند هستند، غافل از این که سیره پیامبر(ص) و معصومین(ع) همواره عطوفت و مهربانی بوده و علاوه بر آن نیز هدایت و امر به معروف مردم هیچ گاه با زور و تهدید امکان پذیر نخواهد شد، کما اینکه ممکن است نتیجه عکس دهد.

در پایان لازم است به این نکته توجه کرد، که هرگاه ملت ایران خطر دشمن را حس کنند، خود به خود موضع گرفته و آماده نبرد خواهند شد، اما اینکه در جنگ فرهنگی کسی احساس خطر نمی کند، شاید به دلیل عدم اطلاع مردم از وضعیت کنونی، جنگ نوین و نبرد رسانه ای است؛ پس در این راستا حوزه های علمیه که داعیه دار فرهنگ تشیع و اسلام ناب محمدی هستند، باید حساس بوده و فعالیت های فرهنگی خود را بیش از پیش افزایش دهند تا إن شاءالله شاهد چنین پدیده های اسفناکی نباشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha