جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
12

حوزه/ در همایش تجدید میثاق جامعه بانوان آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، به نقش بی بدیل زن در پیشبرد اعتراض های مردمی و شکل گیری انقلاب تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جامعه بانوان خوزستان، متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و مربیان پرورشی، طلاب و دیگر اصناف خواهر ظهر امروز با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای تجدید میثاق کردند.

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در این مراسم، با اشاره به نقش زن در عرصه های عمومی قبل از انقلاب، تصریح کرد: تا قبل از انقلاب حکومت از زن به عنوان ابزاری برای رسیدن به امیال شیطانی خویش استفاده می کرد و حتی در نهضت های مردمی هم زن نقشی نداشت، اما در دوران انقلاب، زن جایگاه اصلی خویش را پیدا کرده و دوشادوش مردان به مبارزه علیه رژیم فاسد پهلوی قیام کردند.

وی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی در سپیده دم روز ۲۲ بهمن به وقوع پیوست، اذعان داشت: در این روز بزرگ، قلعه های دیکتاتوری در هم شکسته و پس از تسخیر انبار مهمات و اسلحه خانه ها، رژیم منحوس پهلوی سرنگون شد.

حجت الاسلام سعید جعفری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، هم در این همایش به بیان فعالیت های انجام شده در طول دهه فجر و دیگر برنامه های اجرایی این ایام پرداخت و اظهار داشت:حضور گسترده اقشار گوناگون مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن را تجلی پشتوانه مردمی نظام بوده است که در این میان زنان نقش ویژه و بی بدیلی را ایفا کرده اند.

وی دهه مبارک فجر را یادآور عزم عمومی مردم غیور ایران دانست و تصریح کرد: به راستی که انقلاب اسلامی ایران منشأ تحولات عظیمی همچون بیداری اسلامی شد که این بیداری همچنان ادامه داشته و با سرعت در حال گسترش است.

همچنین خانم دکتر موالی زاده، مدیر کل امور بانوان خوزستان، در بخش دیگری از این همایش، به نقش «زنان» در هدایت تضاهرات خیابانی اشاره کرد و گفت: زنان در طول مبارزات انقلاب اسلامی همراه با مردان در تمام صحنه ها حضور فعال داشتند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha