شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 344346
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
خانه خوبان

انسان ها در مسیر زندگیِ خانوادگی خویش لاجرم به مشکلاتی برخورد نموده که مسلح بودن به راهکارهای مشکلات می تواند، نجات دهنده و تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی آنها باشد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، هفتاد وسومین شماره از ماهنامه «خانه خوبان» ویژه همسران، از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) انتشار یافت.

 برخی از عناوین نشریه شامل: «سلام خدای خوبم»، «ره نمایی خوبان»، «سیره خوبان»، «بقال شهر نجف»، «مگر نگفتم چیزی نگو»، «احکام کارمندانه»، «نکته های ناب زندگی»، «لطفاً معیشتتان را تدبیر کنید» و «قانون حافظ نامتان» می باشد.

«حماقت اهل تخاصم» عنوان مطلبی است که از سوی محمد شجاعی ارائه گردیده؛ در قسمتی از این نوشتار می خوانیم: از نگاه اهل بیت علیهم السلام بگومگو و مشاجره به قدری زشت است که چنین افرادی را از شفاعت خود محروم می کنند؛ چرا که آثار مراء (جدال و ستیزه) بر قلب، آن قدر مُهلک می باشد که توان طیّ مدارج کمال را از آن سلب می کند. اهل مراء و تخاصم بعد از ورود به برزخ، عذاب های هولناکی را تا روز قیامت تجربه می کنند و در روز قیامت که تمام شیعیان چشم امید به شفاعت اهل بیت علیهم السلام دوخته اند، از چنین امتیازی نیز محروم می مانند.

«خانه بدان»، «شور واژه ها»، «چطور زن بگیرم»، «گفت وگوی من و شیطان»، «چگونه بچه ها شیرین می شوند»، «صدای چنگ خرچنگ»، «پیغام پسغام»، «با خدا حرف بزن» و «مسابقه» از دیگر عناوین ماهنامه می باشد.

«خطر سکوت سمّی» عنوان مطلبی از دکتر حافظ باجُغلی که در این نشریه ارائه شده است؛ در قسمتی از این نوشتار می خوانیم: سکوت سرشار از ناگفته هاست؛ ناگفته های رازآمیز عاشقانه ای که به زبان نمی آیند و فقط با ایما و اشاره های عاشقانه درک می شوند؛ اما این همه ماجرا نیست.

گاهی سکوت، نیمۀ دیگرش را نشان می دهد؛ سکوتی که اسم آن را سکوت سمّی می گذارم؛ چیزی شبیه «بی محلّی» یا «بی توجهی»؛ البته گاهی انگیزه های این سکوت آن قدر ناآگاهانه است که فرد سکوت کننده خودش هم دلیل آن را نمی داند.

وقتی چند سال از از شروع یک رابطۀ عاشقانه می گذرد، زمان های اختصاص یافته به صحبت کمتر می شود. صحبت نکردن یک سازوکار دفاعیِ ناکارآمد است.....

هفتاد وسومین شماره از ماهنامه «خانه خوبان» به صاحب امتیازی: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در 80 صفحه و با قیمت 2500 تومان انتشار یافته است.

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه ماهنامه به نشانی: قم، بلوار امین، خیابان 20 متری گلستان، کوچه 2، نشریه «خانه خوبان» مراجعه کرده و یا با تلفن: 32113122 و با پیش شماره 025 تماس بگیرند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha