شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ملکی معصومیه

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: مستشرقان وقتی وارد ایران می‌شدند نگاه تحقیرآمیزی نسبت به این کشور داشتند و حتی از ایران حق توحش می‌گرفتند، ولی امروز ایران از حیث کرامت جزو کشورهایی است که آزادی خواهان جهان به آزادی آن می‌بالند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب،  ایران در همه ابعاد، رشد قابل توجهی کرد که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی تصریح کرد: رشد سواد جمعی و اطلاعات علمی و تخصصی در ایران به صورت جهشی روی داد، در زمان انقلاب یک نفر دیپلمه در بین مردم شاخص بود، ولی امروز این بی‌سوادی ریشه کن شده است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم بیان کرد: امروز کسانی که در ادارات مشغول می‌شوند دارای تخصص هستند در حالی که قبل از انقلاب کسانی که زور داشتند حاکم بودند و شعبان بی‌مخ‌ها تصدی امور را بر عهده می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه هنوز با مدینه فاضله که شایسته سالاری به طور کامل حاکم باشد فاصله داریم گفت: اگر افراد دارای تعهد و تخصص توأمان باشند وجدان کاری مورد تاکید مقام معظم رهبری اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب مردم ایران از اخبار کشور و جهان بی‌اطلاع بودند ابراز داشت: در آن زمان بصیرت جامعه در سطح پایینی بود در حالی که امروز جوانان نسبت به اوضاع جهان و آمریکا تحلیل دارند و بصیرت پیدا کرده‌اند.

وی به حمایت ایران از مجاهدان و مظلومان جهان اشاره کرد و گفت: شاه، ژاندارمی بود که مستکبران اهداف خود را به وسیله او پیاده می‌کردند؛ ولی اکنون ایران مهم‌ترین حامی مستضعفین جهان است و تبدیل به قطبی شده است که علیه مستکبران نقش‌آفرینی می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم ادامه داد: مستشرقان وقتی وارد ایران می‌شدند نگاه تحقیرآمیزی نسبت به این کشور داشتند و حتی از ایران حق توحش می‌گرفتند، ولی امروز ایران از حیث کرامت جزو کشورهایی است که آزادی خواهان جهان به آزادی آن می‌بالند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم مطرح کرد: اجرای صد در صد حکومت اسلامی کار بسیار سختی است و حتی امیرالمؤمنین(ع) نیز نتوانست حکومت کاملاً اسلامی را اجرایی کند و تا مردم به طور کامل اسلامی فکر نکنند نمی‌توان حکومت صد در صد اسلامی را اجرا کرد، ولی حکومت جمهوری اسلامی توانسته است که حکومت اسلامی را به صورت نسبی اجرایی کند و امید داریم که در آینده موفق شود که این حکومت را به طور کامل اجرا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به برنامه‌های مدرسه معصومیه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برگزاری سخنرانی‌های مرتبط با انقلاب، اردوی مشهد مقدس، نمایشگاه کتاب و پخش سرودهای انقلابی از برنامه‌های ایام الله دهه فجر بود.

وی عنوان کرد:طلاب  این مدرسه نیز همانند مردم ایران که برای این انقلاب شهید دادند همانند سال‌های قبل با حضوری سیل‌آسا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند و مشت محکمی به کسانی خواهند زد که تلاش می‌کنند حضور مردم را کم رنگ جلوه دهند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha