جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس فغانی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه قزوین با بیان این که امروزه پیشرفت های نظام موجب ناراحتی دشمنان شده است، پیرزوی انقلاب اسلامی را نتیجه خودباوری ملی و دینی عنوان کرد.

حجت الاسلام عباس فغانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به این که انقلاب اسلامی با الهام از آموزه های دینی و خودباوری دینی و ملی به پیروزی رسید، ابراز داشت: اگر در جامعه ای اعتماد به نفس و خودباوری زنده باشد، به شکوفایی و پیشرفت خواهد رسید و برعکس، ضعف و خود باختگی باعث شکست و ذلت خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه و اسلام شناس با الهام از آموزه های نبوی و ائمه معصومین (ع) و تکیه بر نیروهای جوان و انقلابی، هم انقلاب و هم جنگ تحمیلی را با موفقیت به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: در مدت 8 سال جنگ تحمیلی اکثر کشورهای قدرتمند در جبهه مقابل ایران قرار داشتند، اما این روح خوباوری و ایمان جوانان انقلابی این مرز و بوم بود که در سایه رهبری امام راحل(ره) توانستند به پیروزی برسند.

حجت الاسلام فغانی اضافه کرد: بعد از اتمام جنگ به حول و قوه الهی در همه عرصه ها و رشته ها به پیشرفت های خوبی رسیده ایم به گونه ای که خدمات عمومی ارائه شده به مردم، اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین انرژی هسته ای را دستاورد  اصلی خودباوری علمی جوانان کشور عنوان کرد و گفت: امروزه با توجه به وجود رشته های مختلف علمی در دانشگاه های کشور و خودباوری علمی جوانان به پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف رسیده ایم که دستیابی به فناوری انرژی هسته ای شاهد مثال اصلی این مسئله است.

وی افزود: پیشرفت های علمی جوانان ایرانی موجب تعجب غربی ها شده است و بهانه تراشی های امروز آنها در برابر ملت و دولت ایران نه به خاطر بمب هسته ای بلکه به خاطر ناراحتی آنها از پیشرفت های ایران اسلامی در سایه خودباروی ملی و دینی است.

حجت الاسلام فغانی تصریح کرد: تلاش در جهت دستیابی و ساخت بمب هسته ای به فتوای مقام معظم رهبری در سیاست دفاعی و نظامی ما حرام است و خود غربی ها نیز می دانند که ایران دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست بلکه آنها در مقابل پیشرفت های علمی و تکنولوژی و هسته ای ایران طاقت نمی آورند.

 مسئول طرح هجرت حوزه علمیه قزوین یادآور شد: اگر ما از اسلام و دستورات دینی الهام بگیریم و پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را به عنوان الگو قرار داده و به توصیه های حکیمانه مقام معظم رهبری گوش دهیم و روح ایمان و خودباوری را در وجود خویش گسترش دهیم می توانیم در تمامی زمینه ها و عرصه های علمی و فرهنگی به پیشرفت و توسعه برسیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین در پایان با تبریک 36 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: ثمره همه تلاش ها و دستاوردهای ما باید رساندن این انقلاب به دست صاحب اصلی آن و پیوستن این انقلاب به حکومت و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha