سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
انقلاب

حوزه/ در مقطع زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، حضرت امام خمینی(ره) راست قامت و استوار قیام کرده و با بیان حرف هایی که برگرفته از افکار توحیدی بود، قلب های پاک مردم را نیز همراه خود کرد.

مدیران مدارس علمیه خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حضور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را تودهنی بزرگی به استکبار و اعلام حمایت از مستضعفان عالم دانسته و تأکید کردند: مردم در هر شرایطی پای دفاع از انقلاب و نظام ایستاده اند.

حجت الاسلام بهنام شیخ موچگانی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، با اشاره به نحوه قیام امام خمینی(ره)، علیه حکومت پهلوی، گفت: امام در زمانی قیام علیه حکومت را آغاز کرد که تنها بود و با ایمان به خدا تکیه بر اعتقادات اصیلی اسلامی، علیه حکومت منحوس پهلوی به مبارزه پرداخت.

وی، امام خمینی را مصداق بارز آیه «أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى…» عنوان کرد و گفت: در مقطع زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، حضرت امام خمینی(ره) راست قامت و استوار قیام کرده و با بیان حرف هایی که برگرفته از افکار توحیدی بود، قلب های پاک مردم را نیز همراه خود کرد.

*خود اتکایی

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، خوداتکایی امام(ره) و ترویج این روش در جامعه ایران را سبب پیروزی انقلاب و موفقیت های شگرفت دانست و بیان داشت: به راستی که مهمترین علت پیشروی و پیروزی ایران در عرصه های گوناگون، تبعیت از سیره امام راحل(ره) یعنی ایمان به خدا و خود اتکایی است تا جایی که مقام معظم رهبری همان نکته ای را باز گو می کنند که امام خمینی(ره) در همان دوران آغازین انقلاب و پس از آغاز تحریم ها بیان کردند و آن چیزی جز اتکا به خدا، اهل بیت(ع) و خود نیست.

حجت الاسلام شیخ موچگانی با بیان این طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) همراه با مردم عشایر اندیکا، در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت می کنند، اظهار داشت: در این چند روز، طلاب در حال انجام فعالیت های تبلیغی بودند و خوشبختانه هم اکنون فضای با نشاط خوبی میان طلاب و مردم حاکم است.

وی با تأکید بر این که فردا چشم استکبار جهانی از عظمت و زیادی جمعیت مردم کور خواهد شد، گفت: إن شاءالله کادر آموزشی و مدیریتی مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان اندیکا رأس ساعت ۹ همراه با مردم حرکت کرده و برای بار دیگر حمایت قاطع خود از نظام و ولایت فقیه را اعلام خواهیم کرد.

*ادای تکلیف دینی و ملی

حجت الاسلام کرمعلی شیرمهد، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اندیمشک نیزحضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را عمل به آیه شریفه «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» دانست و اظهار داشت: من همراه با دیگر طلاب این مدرسه که بالغ بر ۹۰ نفر هستند، به صورت دسته جمعی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ شرکت کرده و انزجار خود از اقدامات های خصمانه رژیم استکباری را اعلام می کنیم.

وی، حضور در این راهپیمایی را یکی از ضرورت ها عنوان کرد و گفت: شرکت در راهپیمایی های ملی انقلابی، بر ملت ایران نیز تکلیف بوده و باید در این گونه برنامه ها حضور فعال داشته باشند.

*قوت قلب مستضعفان

حجت الاسلام عبدالأمیر رجب پور قاسمی، مدیر مدرسه علمیه آل طیب(ع) اهواز، ۲۲ بهمن را روز پیروزی اراده خداوند بر شیطان و استکبار دانست و گفت: قطعا حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سبب تقویت نظام اسلامی و دلسرد دشمنان و تقویت روحیه استکبار ستیزی و قوت قلب ملت های مستضعف می شود.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب(ع) اهواز، با تأکید بر حضور طلاب و روحانیان در این راهپیمایی اظهار داشت: از همه طلاب و دانشجویان اهوازی تقاضا می کنم تا فردا به صورت یکپارچه و دست در دست یکدیگر با حضور در خیابان های اصلی شهر و سر دادن فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» خشم خود را نسبت به اقدام های ظالمانه استکبار پلید نشان دهند.

حجت الاسلام قاسمی، حضور ملت را این راهپیمایی را لبیکی به ندای ولی فقیه و نایب امام زمان(عج) دانست و ابراز داشت: مردم ولایی ایران به ویژه خوزستانی های قهرمان همواره و در عرصه های گوناگون عرق ملی و روحیه ولایت مداری خود را ثابت کرده اند و إن شاءالله فردا نیز این مهم را به نمایش خواهند گذاشت.

*سیلی محکم به صورت استکبار

حجت الاسلام عبدالصادق هردان، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز نیز با بیان این که ملت ایران فردا تودهنی محکمی به خواهد زد، اظهار داشت: فردا روز سیلی زدن به استکبار جهانی است .

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص «حضور پر شور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن»، ابراز داشت: این سخنان حضرت آقا حجت را بر همه تمام کرده و ملت ایران می دانند که شرکت در این راهپیمایی، دیگر یک حضور معمولی نیست، بلکه تکیلفی است که باید ادا شود.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز، با اشاره به اقدامات طلاب این مدرسه برای هرچه پرشور برگزاری کردن راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان این مدرسه با تهیه کردن پوستر، بنر و پلاکاردهای تبلیغاتی، فردا همزمان با دیگر مردم، آماده شرکت در این نمایش ملی هستند که إن شاءالله شاهد حضوری میلیونی و بی مثال باشیم.

*برکات انقلاب

حجت الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان الوان، با اعلام آمادگی کامل خود و طلاب مدرسه برای شرکت در جشن پیروزی انقلاب، تصریح کرد: به یقین حضور مردم خوزستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۳ وظیفه ملی هر وطن پرستی است که در این آب و خاک زیسته و رشد نموده است؛ چرا که اگر انقلاب و آثار و برکات آن نبود، مردم اسیر و برده استعمار می شدند.

وی با بیان این که وعده دیدار ما فردا رأس ساعت ۹ صبح در جای جای ایران زمین است، گفت: از ملت انقلابی ایران درخواست داریم که فردا از خانه های خود برای اعلام حمایت دوباره از ارزش های اصیل اسلامی،انقلابی خارج شده و دین خود به میهن عزیز ایران را ادا کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان الوان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایام الله دهه مبارک فجر از سوی طلاب و روحانیون این مدرسه، گفت: طلاب برای ایجاد فضایی مفرح و با نشاط، برنامه های مفصلی را در طول این چند روز برگزار کردند که خوشبختانه هم اکنون شاهد بازتاب گسترده آن در سطح شهرستان با شنیدن صدای بوق های ماشین و تکبیرهای «الله اکبر» هستیم.

عدم حضورجفا به خون شهداست

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، به پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که شرایط امروز جهان، حساس و ویژه است، مقام معظم رهبری سخنانی را مطرح کردند که بر مبنای آن باید بیان کنم که اگر هر ایرانی و وطن پرستی بدون عذر موجه و دلیل مناسب در این یوم الله شرکت نکند، در خون شهیدان انقلاب جفا کرده است؛ چرا که حضور تک تک مردم در این راهپمایی آینده نظام و انقلاب را تعیین می کند و برای کشور سازنده خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: تجریه ثابت کرده که هرجا پای آرمان ها و ارزش های اسلامی،ایرانی و به ویژه مسأله ولایت فقیه در میان باشد، ملت به صورت خودجوش و خروشان در عرصه حاضر شده و بیعتی دوباره با آرمان های رهبر کبیر ایران حضرت امام خمینی و همچنین مقام معظم رهبری خواهند بست.

وی با بیان این که دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه ای خود، در تلاش برای جلوگیری از حضور مردم در صحنه است، گفت: دشمن همواره و در هر شرایطی مردم را از پایبندی به اصول و ارزش های انقلابی، منع کرده است، اما مردم ایران با هوشیاری و بصیرت زیاد، این توطئه را شناسایی و ضمن خنثی کردن آن، با شکوه تر از همیشه در آن صحنه حاضر شده است.

*انقلاب اسلامی؛ بالاترین ارزش

حجت الاسلام سید آیت الله دهدار، مدیر مدرسه علمیه امامزاده ابراهیم بهبهان نیز با تأکید بر این که حیثیت نظام در گرو حضور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن است، گفت: هرآنچه که نظام اسلامی ایران تا کنون به دست آورده، به برکت حضور ملت در صحنه و خوداتکایی به ارزش و باورهای خویش بوده است، از این رو ملت ایران باید برای بار دیگر در این صحنه حاضر شده اعلام بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی در پایان با بیان این که مهمترین وظیفه طلاب و روحانیان حفاظت و حراست از ارزش های دینی است، اظهار داشت: به یقین انقلاب اسلامی ایران، بالاترین ارزش دینی بوده که به خطر افتادن آن برابر با از بین رفتن اسلام ناب محمدی می شود، پس طلاب و روحانیان مدارس علمیه ضمن دعوت مردم برای حضور در این راهپیمایی، خود همراه با خانواده دوشادوش مردم در خیابان های شهر حاضر شده و تکبیر «الله اکبر» سر دهند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha