جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جمشیدی حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ایستادگی حاکمان بحرین در مقابل مردم را ناشی از غفلت آن‌ها دانست و گفت: نظام آل خلیفه اگر به دنبال تداوم خود است، باید بداند که حکومت با ظلم ادامه نمی‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به چهارمین سالگرد انقلاب مردم مظلوم بحرین گفت: مردم بحرین با قیام خود تنها به دنبال یک حرف یعنی داشتن حق رأی و حقی مساوی در جامعه هستند.

وی بیان کرد: شاید این درخواست در نزد بسیاری از کشورها درخواست ساده‌ای باشد ولی آل خلیفه در بحرین بدون توجه به قوانین بین‌المللی و اسلامی، حقوق شهروندی، قانونی و اسلامی مردم را نادیده می‌گیرد و در این چند سال با انواع شکنجه و ستم در برابر این خواست مردم ایستاده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: نظام آل خلیفه برای اینکه بتواند به خواست مردم تن ندهد از هر وابستگی به کشورهای دیگر استفاده می‌کند و منافع کشور و مردم خود را به آمریکائی‌ها و عربستان و باقی کشورهای منطقه واگذار کرده است و استقلال و تمامیت عرضی کشور را زیر پا گذاشته است.

وی ایستادگی حاکمان بحرین در مقابل مردم را ناشی از غفلت آن‌ها دانست و گفت: نظام آل خلیفه اگر به دنبال تداوم خود است، باید بداند که حکومت با ظلم ادامه نمی‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه وادادگی آل خلیفه و نزدیکی مردم بحرین به ایران موجب شده است که دخالت‌ها در این کشور افزایش یابد تصریح کرد: این توهم در کشورهای غربی و منطقه به وجود آمده است که اگر انقلاب مردم بحرین به پیروزی برسد یک مجموعه دیگری مانند ایران به وجود می‌آید و از این رو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انقلاب بحرین انجام می‌دهند.

حقوق بشر یک بازیچه‌ای برای کشورهای استکباری

وی با اشاره به اینکه حوادث بحرین نشان داده است که ادعای حقوق بشر کشورهای غربی دروغ است گفت: تاریخ در سال‌های طولانی نشان داده است که حقوق بشر یک بازیچه‌ای برای کشورهای استکباری است و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و اگر لازم باشد حتی در خاک خود ظلم می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ابراز داشت: کشورهای استکباری همچنان که در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ساکت بودند در برابر جنایت‌های بحرین نیز ساکت هستند و تنها ادعای حقوق بشر دارند و بالأخره این سکوت روزی در دادگاه انسان‌ها بیدار دنیا شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم روحانیون در هدایت انقلاب بحرین گفت: در انقلاب بحرین روحانیونی مانند شیخ عیسی قاسم نقش کلیدی داشتند و با تلاش خود توانستند متانت را در میان مردم بحرین حفظ کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی عنوان کرد: نظام آل خلیفه خشونت را به اوج خود رساند و در کشتار مردم و حتی نوجوانان از هیچ عملی فروگذار نشد، ولی با این حال حرکت مردم با هدایت صحیح روحانیت ذره‌ای از مسیر خود منحرف نشدند و هنوز همان مسیر آرام خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن یادآور شد: خداوند در قرآن فرموده است که هرچه مؤمنین به خدا تکیه کنند خدا هم به آن‌ها کمک می‌کند و این وعده الهی است که پیروزی را نصیب آن‌ها خواهد کرد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha