جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

حوزه/ امروز روحانیت با تبلیغ دین و ترویج آموزه های اهل بیت(ع) در جامعه سعی دارد در عرصه پیشگیری از جرائم به دستگاه قضا کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، پیش از ظهر امروز در دیدار نشست رئیس دستگاه قضاء با حوزویان، نخبگان و دانشگاهیان استان لرستان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در بین مردم از جایگاه ممتازی برخودارند، گفت: روحانیت همیشه در راستای تحقق اهداف عالیه نظام حرکت کرده است.

وی با قدردانی از تلاش های مسئولان قوه قضائیه در برقراری نظم و عدالت در جامعه، ابراز داشت: وظیفه روحانیت، دانشگاهیان و دستگاه های فرهنگی این است که برای مقابله با جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، راهکارهای مناسب را ارائه دهند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که این استان مهد پرورش علمای بزرگی چون آیت الله العظمی بروجردی(ره) بوده است، افزود: عالمان دین خدمات ارزنده ای برای بشریت به یادگار گذاشته اند.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم این استان، خاطرنشان کرد: تقدیم شهدا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، شجاعت زرمندگان لرستانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل و ... اثبات کننده ولایتمداری مردم لرستان است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ادامه داد: امروز روحانیت با تبلیغ دین و ترویج آموزه های اهل بیت(ع) در جامعه سعی دارد در عرصه پیشگیری از جرائم به دستگاه قضا کمک کند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که بهتر است جذب قضات از بین روحانیون صورت گیرد، گفت: از آنجایی که شان قضاوت ایجاب می کند که قاضی مجتهد و صاحب نظر در علوم فقه باشد، امیدواریم زمینه حضور روحانیون توانمند در دستگاه قضا بیش از پیش فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان لرستان دارای 13 مدرسه علمیه برادران و 11 مدرسه خواهران است، گفت: امیدواریم با تامین زیر ساخت های فیزیکی، پژوهشی و نرم افزاری شاهد رشد کمی و کیفی حوزه ها در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و کمک به دستگاه قضا باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha