سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید حسن ربانی

حمایت مرکز خدمات حوزه از طلاب و روحانیان صرفاً به دلیل پیشرف در مباحث آموزشی و تبلیغی است، تا رسالت اصلی خود که همان راه انبیاء(ع) است را محقق سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور عصر امروز  در دیدار با عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات گفت: نهاد روحانیت از یک سو خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی بوده و از سوی دیگر به عنوان شبکه ارتقاء دینی و فکری جامعه در حال فعالیت می‌باشد.

وي با بيان اين‌که به برکت وجود علما، طلاب و روحانيون، فرهنگ ديني و ايمان مردم تقويت مي شود، تصریح کرد: با تقويت ايمان هم خطاها کم مي شود و هم زمينه استحکام ملي فراهم خواهد شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، به نقش راهبردی روحانیت در مبارزه با تهاجم نرم فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: روحانيت شیعه از ابتداي انقلاب، به دليل عدم تعلقات دنيوي هيچ گونه مطالبه مادي ندارند تا جایی که حتی در چند سال اخیر تعداد زیادی از طلاب، فاقد دفترچه بیمه تأمین اجتماعی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، به مراکز حوزوی موجود در کشور اشاره کرد و افزود: شورای عالی حوزه های علمیه، مجموعه حوزه های خواهران، طلاب غیر ایرانی و مجموعه طلاب و روحانیون اهل سنت، هرکدام از این چهار نهاد حوزوی، مجموعه ای مستقل بوده و به امور آموزشی حوزه ها کمک می کنند. 

وی با بیان این که پشتیبانی حوزه‌ها بر عهده مرکز خدمات است، گفت: علاوه بر حوزه‌ها، ائمه جماعات، وعاظ، منبری ها، مبلغین نیز تحت پوشش این مرکز قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه کمتر از 10درصد روحانیون کشور شاغل هستند، گفت: غالب روحانیون، مبلغین و طلاب با شهریه مراجع امرار معاش می‌کنند که حتی برای تامین و اداره یک زندگی حداقلی کافی نیست؛ از این جهت مرکز خدمات حمایت از آنها را وظیفه خود دانسته و در صدد است تا مشکلات معیشتی طلاب را به حداقل برساند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، با بیان این‌که رویکرد مرکز خدمات حمایت از «رسالت و ماموریت روحانیت است»، افزود: حمایت مرکز خدمات حوزه از طلاب و روحانیان صرفاً به دلیل پیشرفت در مباحث آموزشی و تبلیغی است، تا رسالت اصلی خود که همان راه انبیاء(ع) است را محقق سازند.

وی با تأکید بر این‌که رویکرد حوزه، استقلال کامل مالی و عدم وابستگی به دولت است، اظهار داشت: دولت ها به طور معمول با مشکلات مالی روبرو بوده و نباید انتظار زیادی از آنها داشت؛ از این رو باید اهتمام حوزه بر استقلال کامل مالی و تکیه بر خود باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در ادامه با بیان این که دولت نیز باید از حوزه حمایت و پشتیبانی کند، گفت: از آنجا که نهاد حوزه در خدمت کشور و نظام بوده و برای آینده درخشان آن با همت روز افزون تلاش می کند، لازم است تا به طور متقابل، دولت نیز حامی و پشتیبان حوزه علمیه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، با اشاره به پیوند عمیق مردم با روحانیت شیعه، اظهار داشت: از آنجایی که روحانیت در قلب مردم جا دارد، باید مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز این ارتباط را حفظ کرده و در راستای نشر و گسترش آن تلاش کند.

وی در پایان یکی از مهمترین فعالیت های مرکز خدمات را تأمین مسکن طلاب عنوان کرد و گفت: به یقین برای اجرایی شدن این مهم در خوزستان همکاری استانداری با حوزه علمیه لازم بوده و باید مسئولان مربوطه تلاش جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha