پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: هدف از ورزش، تنها سلامت جسم نیست، بلکه سلامت روح و اخلاق است؛ ولی متاسفانه حرکاتی در ورزش کشور انجام می شود که جای تاسف دارد و اصلا با موازین اسلامی مطابقت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له امروز در دیدار با اعضای هیئت رئیسه فدارسیون کنگ فو و هنرهای رزمی اظهارداشتند: حضور مسئولین در دفاتر مراجع و بزرگان برای گرفتن رهنمود است تا بتوانند از این رهنودها در ادامه مسیر بهره ببرند و بیشتر به جامعه خدمت نمایند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: کار شما بسیار حساس است زیرا نوعاً افرادی که با شما سروکار دار ند قشر جوان هستند این جوانان یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی می باشند. بنابراین جامعه باید پویا و زنده باشد تا اسلام قدرتمند باشد.

این استاد درس خارج اظهار داشتند: اگر این قشر، سالم و قدرتمند باشد جامعه رو به پیشرفت خواهد بود.

ایشان اظهار داشتند: باید با قشر جوان درست و به شایستگی برخورد کرد؛ زیرا برخورد مناسب با جوانان موجب جذب آنها به دین، اسلام و ورزش خواهد شد.

معظم له ادامه دادند: هدف از ورزش تنها سلامت جسم نیست، بلکه سلامت روح نیز می باشد، سلامت روح باید با آموزه های دین و اخلاق همراه شود تا تجلی یابد؛ ولی متاسفانه حرکاتی  در ورزش کشور  انجام می شود که جای تاسف دارد و اصلا با موازین اسلامی مطابقت ندارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اگر جوانان از قبل  با آموزه های اخلاقی آشنا شوند و این برنامه در فدارسیون‌های ورزشی با عنوان یک آیین نامه اجرا شود؛ قطعا در ورزشگاه ها و ورزش این گونه حوادث ناپسند را نخواهیم دید.

ورزشکاران الگوی جامعه اسلامی باشند

معظم له خاطر نشان ساختند: ورزشکاران الگوی جامعه اسلامی هستند؛ این الگو باید در جامعه تقویت شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: اگر حرکت ناپسندی در ورزش از سوی ورزشکاری صورت گرفت؛ نباید بازگو شود؛ بازگو کردن این مسائل موجب انحراف در جامعه خواهد شد و مزاج جامعه را به هم خواهد ریخت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha