پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 345145
۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
قرآن

حوزه/ شهرستان گراش از توابع استان فارس به عنوان میزبان برگزاری پنجمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اصغر شعاعی، معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در تشریح این خبر گفت : با توجه به بررسی های صورت گرفته و همچنین درخواست دانشکده علوم قرآنی گراش مبنی بر میزبانی این دوره از المپیاد ، مقرر گردید پنجمین المپیاد قرآن و عترت، در شهرستان گراش برگزار گردد.

وی ادامه داد: امکانات موجود در شهرستان گراش در حد مطلوب است و به نظر می رسد این دانشکده با بهره گیری از همکاری سایر نهاد های این شهرستان بتواند به نحو احسن پذیرای دانشجویان قرآنی باشد.

شعاعی افزود : مرحله شفاهی این دوره از المپیاد یکم الی چهارم اردیبهشت ماه سال آینده و با حضور بیش از 200 شرکت کننده در بخش شفاهی برگزار می گردد.

وی در خصوص رشته های مرحله شفاهی پنجمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه ، اظهار کرد :« ترتیل ، تحقیق ، حفظ 5 جزء ، حفظ 10 جزء ، حفظ 20 جزء ، حفظ کل قرآن کریم ، دعاخوانی ، مداحی ، سخنرانی و اذان » رشته های بخش شفاهی این دوره از مسابقات می باشد.

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین در خصوص بخش کتبی این دوره از المپیاد قرآن و عترت ، گفت: بخش کتبی نیز با حضور بیش از 1000 نفر از دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در تاریخ 24 فروردین سال آینده در دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رشته های کتبی المپیاد ، اظهار کرد : « ترجمه و مفردات قرآنی ، آشنایی با تفسیر و مفاهيم قرآني ، سیره معصومین(ع) ، قرآن شناسی ، آشنایی با احادیث و ادعیه ، احکام ، حفظ موضوعی قرآن کریم(مرحله دانشگاهی) ، نقد و بررسی کتاب و تلخیص کتاب» در بخش دانشجویان و همچنین« احکام ، آشنایی با تفسیر و مفاهيم قرآني ، حفظ موضوعی قرآن کریم» در بخش کارکنان، از جمله رشته های بخش کتبی است.

شعاعی افزود : رشته های بخش ارسال آثار نیز شامل«تالیف کتاب، مقاله قرآن و عترت ( یا طرح در قالب مقاله) ، نرم افزار ، وبلاگ نویسی » در بخش پژوهشی و رشته های « شعر، داستان، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی» در بخش ادبی و رشته های «خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تواشیح، نماهنگ و بلوتوث، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق، پویانمایی، طراحی پوستر» نیز در بخش هنری  می باشند، البته موضوعات باید در زمینه قرآن و عترت باشد.

براساس اعلام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، علاقمندان می توانند تا 20 اسفند آثار خود را به دفتر مرکزی این دانشگاه ارسال نمایند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha