چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی احیای موقوفات را خدمتی عظیم به جامعه اسلامی دانستند و گفتند: بقاع متبرکه فراوانی در ایران و قم وجود دارد که مورد احترام مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کردند: سازمان اوقاف و اداره کل آن در قم اقدامات خوبی داشتند که از مجموعه آنها تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده نیز موفق باشند.

ایشان افزودند: وقف جزو مهمترین مسائل اسلامی و در میان همه مسلمانان مطرح بوده و هست؛ در طول تاریخ شاهد وقف اموال و املاک توسط مسلمانان بوده‌ایم و در روایات هم بر مسئله وقف تاکید زیادی صورت گرفته است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که لازم است تا مردم را با ابعاد مختلف وقف آشنا کنیم خاطرنشان کردند: برخی از موقوفات ما امروزه جزو آثار بزرگ اسلامی به شمار می روند.

 ایشان ادامه دادند: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهمیت زیادی به مسئله وقف می‌دادند و در فرهنگ تشیع وقف جایگاه بالایی دارد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به موقوفاتی که در قم وجود دارند گفتند: در قم موقوفات فراوانی در طول تاریخ به ثبت رسیده، لذا معرفی موقوفات موجود در قم و ایران و حتی در جهان اسلام یکی از کارهایی است که باید صورت گیرد تا مردم دریابند وقف چقدر می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به ستم‌هایی که در دوره پهلوی به موقوفات و مسئله وقف صورت گرفت خاطرنشان کردند: دولت پهلوی نتوانست وقف را در جامعه ایرانی از بین ببرد و در دوران پس از انقلاب، وقف جدی گرفته شد و تاکنون سازمان اوقاف فعالیت‌های زیادی در زمینه اطلاع‌رسانی و احیای موقوفات داشته است.

ایشان  احیای موقوفات را خدمتی عظیم به جامعه اسلامی دانستند و تصریح کردند: بقاع متبرکه فراوانی هم در ایران و قم وجود دارند که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر عمل به نیات موجود در وقف‌نامه‌ها مطابق آنچه نظر واقفان بوده، گفتند: این امر موجب افزایش اعتماد مردم و گرایش بیشتر آنها به سمت وقف خواهد شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha