جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: غربی‌ها کشوری که در کمال آزادی، انتخابات برگزار می‌کند را محکوم می‌کنند، این امر نشان می‌دهد، حقوق بشر آن‌ها تنها ادعایی بیش نیست و تنها منافعاشان برایشان اهمیت دارد.

آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات منطقه و مردم بحرین گفت: اکثر مردم بحرین شیعه بوده و اسلام را به عنوان دین رسمی قبول دارند؛ بنابراین مشخص است اگر حاکمان سرزمینشان با اسلام مخالف بوده، احکام اسلام را اجرا نکنند و به مقدسات آنها اهانت کنند، از حاکمان متنفر می‌شوند.

وی با بیان این که بحرین یکی از کشورهایی است که مسئله اقلیت و اکثریت مردم لحاظ نشده، تصریح کرد: در بحرین اقلیت کمی بر مردم حاکم شده‌اند که هیچ احترامی برای اکثریت قائل نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کشورهای غربی که همواره ادعای دموکراسی دارند، در مورد قیام مردم بحرین رفتاری دوگانه داشته و در برابر ظلمی که به مردم بحرین می‌شود ساکت هستند، این رفتار نشان از دروغگو بودن آن‌ها دارد.

وی سپس بیان کرد: قیام مردم بحرین مسالمت‌آمیز است و علمای بحرین تاکید دارند که هیچ حرکت خلافی صورت نگیرد و به صورت کاملاً مسالمت‌آمیز به اعتراض خود ادامه دهند، با این حال نظام آل خلیفه آزادی بیان را از آن‌ها سلب می‌کند.

آیت الله فقیهی ادامه داد: غربی‌ها کشوری که در کمال آزادی، انتخابات برگزار می‌کند را محکوم می‌کنند، این امر نشان می‌دهد حقوق بشر آن‌ها تنها ادعایی بیش نیست و تنها منافعاشان برایشان اهمیت دارد.

وی مطرح کرد: اگر کشورهای غربی عقل دارند و خواهان احقاق حقوق بشر هستند، باید از انقلاب مردم بحرین که اکثریت مردم خواهان آن هستند دفاع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: به نظر می‌رسد اقداماتی که در بحرین توس نظام حاکم انجام می‌شود به نظر می‌رسد به دستور صهیونیست‌ها و کشورهای غربی است، ولی نظام آل خلیفه باید بداند که این قبیل کارها نتیجه ندارد و اکثریت مردم در نهایت موفق خواهند شد.

وی عنوان کرد: دولت ایران مورد حمایت علما و مراجع است، ولی با این حال انتقادهایی نسبت به دولت مطرح کرده و خیر و صلاح دولت را می‌خواهند و دولت بحرین نیز باید بداند که علما خیر و صلاح آن‌ها را می‌خواهند که انتقاد می‌کنند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه انتقاد یک عالم به دولت از باب خیرخواهی است، گفت: علما در هر کشوری خیرخواه دولت هستند و مردم نیز به آن‌ها توجه دارند و انشا الله به یاری خداوند مردم بحرین نیز موفق خواهند شد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha