جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اساس نظام به دین بستگی دارد و بزرگترین پاسبان حریم دین، روحانیت است و طلاب باید خود را در این عرصه دارای مسئولیت و شأن دانسته و از نظام و انقلاب دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  عضو جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه آیت الله خامنه‌ای (علی آباد کتول) که در قم برگزار شد، گفت: طلاب نسبت به خود و جامعه دارای وظایفی هستند.

وی افزود: طلاب باید ویژگی های طلبگی را حفظ کرده و  این ویژگی ها را در خود باورکنند؛ چرا که این ویژگی ها انسان را در مسیری قرار می دهد تا هم خود و هم جامعه رشد کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: طلاب باید مراقب باشند و بدانند اولین وظیفه آنها در حوزه، درس خواندن و عالم شدن است؛ لذا باید بزرگانی چون امام راحل را الگوی خود قرار دهیم تا به رشد علمی و اخلاقی برسیم چون ایشان  هم در روحیه علمی و تهذیبی و هم انقلابی همیشه بهترین بودند.

آیت الله محمد جواد فاضل گفت:  امام راحل در منشور روحانیت خط و خطوط روحانیت را برای همگان روشن کرده اند؛ باید بدانیم که جامعه تغییر کرده و نیازها و شبهات جدیدی نیز به این عرصه وارد شده است، از این رو طلاب باید آنها را رصد کنند و به شبهات به بهترین شکل پاسخ دهند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: طلاب باید مطالعات خود را در حوزه های مختلف توسعه دهند و در همه عرصه ها توان پاسخگویی به شبهات و مشکلات جامعه را داشته باشند.

وی گفت: ویژگی دوم طلبگی، تهذیب است؛ با توجه به اینکه امروز همه عرصه ها برای به گناه کشاندن انسان مهیاست، حفظ سلامت نفس در این عصر و زمان بسیار سخت است، لذا باید به هر شکل ممکن از جان و نفس خود صیانت کنیم.

وی در ادامه اظهارکرد: نباید اجازه ظهور و بروز به شبهات و عرفان های نوظهور بدهیم و به قول امام(ره) و رهبری، نباید منتظر بمانیم که شبهات به ما حمله کند و ما به آنها جواب دهیم، بلکه باید به شکل فعالانه به این شبهات پاسخ دهیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به مشی خاص مراجع و علمای بزرگ حوزه در صیانت از قلب سلیم، علم، عمل و تهذیب گفت: حوزویان در کنار این نقش ها، وظیفه صیانت از انقلاب اسلامی را نیز به عهدهه دارند و باید با علم، عمل و تهذیب از ارزش های متعالی انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی سپس یادآورشد: اساس نظام به دین بستگی دارد و بزرگترین پاسبان حریم دین، روحانیت می باشد و همه طلاب باید خود را در این عرصه دارای مسئولیت و شان بدانند واز نظام و انقلاب دفاع کنند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام گنجعلی مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی خامنه ای نیز  در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معارف دین و قرآن در حوزه گفت: سعی شده تا طلاب این مدرسه شان راستین طلاب حوزوی را مراعات کنند.

وی افزود: به همین جهت برنامه های آموزشی از جمله ترجمه متن قرآن، برنامه هر روزه قرائت و حفظ قرآن و زیارت عاشورا و... برای حفظ و ارتقای مباحث تهذیبی طلاب در مدرسه برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله خامنه ای (علی آباد کتول) بیان کرد:طلاب این مدرسه تلاشی گسترده در بحث امر به معروف و برگزاری طرح های فرهنگی در جامعه دارند که قطعا مردم این شهر از این فعالیتهای این گروه در آینده بهره خواهند برد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha