چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه های قرآنی در زندگی اجتماعی و فردی، تصریح کرد: هرچه از قرآن فاصله گرفته ایم، مشکلاتمان بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز،  محمد اسماعیل سعیدی، سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسر قرآن در تبریز، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات نشاط معنوی را در استان حاکم کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزه های قرآنی در زندگی اجتماعی و فردی،  تصریح کرد: تاریخ نشان داده، هرچه از قرآن فاصله گرفته ایم، مشکلاتمان بیشتر شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برکات توجه، تدبر و قرائت قرآن به راحتی قابل بیان نیست، اما تاثیر و تبعات مثبت آن در زندگی مشهود است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مولفه های سبک زندگی قرآنی، گفت: باید در سایه برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ، حداکثر بهره برداری در راستای بسط، توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از قرآن به عنوان برنامه کامل زندگی نام برد و افزود: ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه، همت جمعی را می طلبد و باید این برنامه در ابعاد مختلف در شئون زندگی مردم ساری و جاری باشد.

وی  ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه ای همگانی است و افراد باید به تناسب نوع مسئولیت ها، فرهنگ قرآنی را آنچنان که شایسته جامعه اسلامی است،  پیاده کنند.

سعیدی افزود: شخصیت های برجسته ای همچون علامه طباطبایی(ره)، علامه جعفری(ره) و ... چهره های بی بدیل و غیر قابل تکرار در عرصه قرآنی هستند و بعد از گذر سالها هنوز کسی نتوانسته اثری همچون المیزان را پدید آورد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، نقش رسانه های تصویری، مکتوب و مجازی، هنرمندان و نویسندگان را در ترویج فرهنگ قرآنی برجسته خواند و تاکید کرد: سریال هایی که براساس داستان های قرآنی، زندگی پیامبران و ائمه(ع) ساخته شده، مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و تاثیر گذاری مطلوبی به همراه داشته است .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha