جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن اراکی

تشیع انگلیسی برخاسته از یک خطر جدی است که وحدت امت اسلامی و موجودیت شیعه را تهدید می‌کند/ دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل جریان امام زمان سازی و مرجعیت‌سازی در ایران را دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله محسن اراکی، شب گذشته طی سخنانی در مراسم اختتامیه "همایش تحجر و اسلام آمریکایی"،در مشهد مقدس، با بیان اینکه مشکل تحریف ادیان و بدعت‌گذاری، مشکل همیشگی ادیان الهی در طول تاریخ بوده است، گفت: دشمن‌ترین دشمنان انبیاء الهی همان کسانی بودند که تحریف و بدعت را ایجاد کردند و امروز این دشمنان همان اسرائیل، آمریکا و انگلیس هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تشیع انگلیسی برخاسته از یک خطر جدی است که یکپارچگی و وحدت امت اسلامی و موجودیت شیعه را تهدید می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مهمترین اهداف انگلیس، اسراییل و آمریکا از به وجود آوردن شیعه لندنی، تحریف مبانی جریان تشیع و ایجاد مرجعیت کاذب به منظور جلوگیری از رشد و پیشرفت جهانی جریان اسلامی و مقاومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز اسراییل و کشورهای مستکبر از جمله انگلیس و استکبار جهانی، به مذهب تراشی ، دین‌تراشی و نحله‌تراشی پرداخته‌اند، گفت: در جریان تحریف و بدعت‌گذاری که امروز ما با آن به شکل دیگری مواجه هستیم و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل نقش بسزایی در آن دارند، جریان امام زمان سازی و مرجعیت‌سازی در ایران است.

آیت الله اراکی ادامه داد: با جریان مرجعیت سازی می‌خواهند، با استخدام فردی که در بین مردم از وجاهت بسیاری برخوردار است، در زمینه‌های تحریف و بدعت، اهداف و خواسته‌های خود را عملی کنند و این افراد را از بین شخصیت‌های شیعی روحانی، مداحان و ذاکران و چهره‌های دانشگاهی که جاه‌طلب و مشتاق ریاست و عناوین هستند، انتخاب می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: پس از جنگ تحمیلی، شیعه انگلیسی توسط اسراییل غاصب به عنوان جنگ نرم برای مقابله با انقلاب اسلامی، امام راحل و روحانیت شیعه در ایران شکل گرفت، چراکه انقلاب اسلامی نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان گسترش یافته و این خطر بزرگی برای دشمنان اسلام به شمار می‌آمد.

وی افزود:‌ از دیگر برنامه‌های دشمنان ایران اسلامی، تلاش برای ایجاد دو جریان افراطی هم در بین شیعه و هم در اهل سنت بود. این جریان با هدف تحریک احساسات شیعیان از یک سو و اهل سنت از سویی دیگر و ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در کشورهای اسلامی شکل گرفت و با به وجود آوردن جریان‌های افراطی اقدام به کشتار شیعیان و اهل سنت در کشورهای اسلامی نمودند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایجاد و ترویج شبکه‌های ماهواره ای به زبان‌ها و عناوین مختلف با نام اهل سنت و شیعه و بحث های تند و حمله به شیعه و اهل سنت از دیگر اهداف و برنامه‌های دشمنان بود. آنان، با این حرکات سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی کردند وآنها را  از یکدیگر جدا کرده و دشمن همدیگر جلوه دادند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه امروزه ۱۸ماهواره برای مقابله با توسعه و پیشرفت اسلام ایجاد شده است، افزود: این ماهواره‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، فارسی ،اردو و... اقدام به تحریک سنی‌ها علیه شیعیان و شیعیان علیه اهل سنت می‌کنند که از جمله اقدامات آنها، توهین به همسر رسول اکرم (ص)، عایشه بود.

وی با اشاره به این که دشمنان تنها به رسانه‌های ماهواره‌ای اکتفا نکرده و با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های بی‌شمار، سرمایه‌های میلیاردی را به صورت ماهانه برای این برنامه‌ها هزینه می‌کنند، به طور مثال در همان رسانه‌های عربستانی که سنی افراطی را حمایت می‌کنند، شیعه افراطی را هم حمایت می‌کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهداف دشمنان از ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی، گفت: آنان تلاش می کنند که جنگ بین مسلمانان و اسراییل و دیگر کشورهای مستکبر را به جنگ ایران با امت اسلامی تبدیل کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha