شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر فرهنگ سازی زبان آموزی در حوزه گفت: حوزه، باید به زبان های زنده دنیا مسلط باشد تا نقش آفرینی خود را در نشر آموزه های دینی بیشتر کند.

آیت الله حسینی بوشهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت تسلط طلاب به زبان های مختلف برای نشر معارف اسلامی در عرصه بین الملل اظهارداشت: مسئله زبان تنها مختص به حوزه نیست، آشنایی با زبان انسان را از شخصیت دیگری برخوردار می کند و در این میان حوزه به دلیل جایگاه و رسالت تبلیغی که بر دوش دارد، باید معرف  آموزه های دینی باشد که در این میان زبان نقش اساسی در انتقال مفاهیم دینی در عرصه های بین المللی دارد.

وی با بیان این که حوزه، باید به زبان های زنده دنیا مسلط باشد تا نقش آفرینی خود را در نشر آموزه های دینی بیشتر کند، افزود: مسئله زبان آموزی در حوزه محسوس تر و جدی تر مورد استقبال طلاب و مسئولان حوزه قرار گرفته و اهتمام خاصی نسبت به  آموزش زبان های خارجی به ویژه عربی شده است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: امروزدر برخی از مدارس علمیه،  برنامه ریزی هایی برای زبان آموزی وجود دارد، بیان داشت: با توجه به اهمیت زبان آموزی، لازم است در حوزه نسبت به این مهم، فرهنگ سازی شود تا همه طلاب علاوه بر زبان فارسی، حداقل به یک یا دو زبان آشنا شوند  تا در سفرهای تبلیغی و مناسبت هایی که با شخصیت های غیر فارسی زبان برخورد می کنند بتواند مفاهیم و آموزه های دینی را منتقل سازند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش زبان دانان حوزه  در مدرسه عالی دارالشفاء گفت: این حرکت، اقدامی خوبی است، ضمن مشوق بودن برای کسانی که در این عرصه حضور دارند و نسبت به زبان های غیر فارسی توانا هستند، برای کسانی که آشنایی کافی با زبان های خارجی ندارند، ایجاد انگیزه می کند تا به خیل زبان دان ها بپیوندند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این که در این عرصه، باید بدانیم که مسئله مهم، تنها زبان آموزی نیست، تصریح کرد: باید پس از ارائه آموزش های زبان به طلاب، زمینه لازم برای طلاب فراهم شود تا آموخته های خود را فراموش نکنند؛ لازم است در قالب سخنرانی، نوشتار و... که در عرصه پیام رسانی نقش زیادی دارند، از این توانایی بهره برد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در این عرصه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند در اعزام طلاب  به کشورهای مختلف اهتمام ورزد تا طلاب از زبانی که آموخته اند، در نشر آموزه های دینی بهره مند شوند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha