جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیدوست

حوزه/ رئیس انجمن‌ فقه و حقوق اسلامی حوزه گفت: در شرایط بسیار حساس تاریخی قرار داریم به گونه ای که شریعت و فقه مورد هجمه برخی از بیگانگان و نظریه پردازان و نو آوران داخلی قرار گرفته که فقه را مانعی برای پیشرفت بشریت می دانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله ابولقاسم علیدوست چهارشنبه شب در چهارمین نشست انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی  و با حضور این مرجع تقلید برگزارشد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن فقه و حقوق اسلامی، گفت: این انجمن از اسفندماه 1390 تاسیس شد و محققان در این انجمن در قالب 12 گروه تخصصی فعالیت‌های پژوهشی خود را دنبال می‌کنند.

وی به محورهای فعالیتی این انجمن اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های علمی، همایش های علمی به ویژه همایش میراث مشترک ایران و عراق و نیز دیدار با مراجع و علما، شخصیت‌های داخلی و بین المللی و حضور انجمن های علمی در ساحت های علمی از جمله فعالیت‌های این انجمن می‌باشد.

وی افزود: در شرایط بسیار حساس تاریخی قرار داریم به گونه ای که شریعت و فقه مورد هجمه برخی از بیگانگان و نظریه پردازان و نو آوران داخلی قرار گرفته و فقه را مانعی برای پیشرفت بشریت می دانند.

وی ادامه داد: راه اندازی دو فصل نامه حقوق و قرآن و فقه و حقوق اسلامی از جمله فعالیت‌های این انجمن است که باید پررنگ شود؛ باید با تعمق در آیات قرآن کریم و جحد و تلاش های علمی ، آیات احکام را به صحن استنباط بیاوریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha