جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی بوشهر

حوزه / مدیر حوزه های علمیه بر لزوم تبدیل شدن امر زبان دانی در حوزه به یک نهضت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز در همایش بزرگ زباندانان حوزه در مدرسه عالی دارالشفا گفت:  جای این اقدام بسیار مهم در حوزه ها خالی بود.

وی افزود: این مطالبه همیشه از حوزه وجود دارد که هرچه طلاب زباندان حوزه بیشتر باشد، در تبلیغ بین المللی توفیقات بیشتری نصیب ما خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: آموزش زبان باید در حوزه به یک نهضت تبدیل شود و تا زمانی که در عمل اقدامی بایسته انجام ندهیم، تحولی را در این عرصه شاهد نخواهیم بود.

وی گفت: آیات و روایات الهی به حوزه می گویند، وقتی طلاب روحانیون نقش پیامبری را به عهده می گیرند، باید در عرصه های مختلف فعالانه ایفای نقش داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: حوزه علمیه ما به مرکزیت قمی است که امام صادق(ع) فرمودند: علم از این شهر به مشرق و مغرب می رود و در کره زمین کسی باقی نماند که پیام دین به او برسد، ولی رسیدن به این جایگاه نیازمند ابزارهایی چون زبان آموزی است.

وی افزود: اعتقاد داریم خود پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) اولین مبلغ بودند و این تبلیغ به هیچ عنوان از شان ایشان کاسته نشد و به همین ترتیب مهم ترین وظیفه ما تبلیغ است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد:  جلب مخاطبان به صرف زبان آموزی و زبان دانی امکان پذیر نیست؛ تعداد قابل توجهی از علمای ما به چند زبان مسلط بودند و این مساله به این دلیل بود حس می کردند که در آن سوی مرزها رسالتی بر آنها بار است.

وی گفت: علما، مرزبان اعتقادی هستند و مرزبان اعتقادی نباید خود را به یک مرز جغرافیایی محدود کند؛ بلکه باید عالی ترین و برجسته ترین معارف را از حوزه بگیرد و به دنیا منتقل کند.

وی افزود: باید طلاب را وارد گردونه زبان آموزی کنیم و البته انگیزه های طلاب جوان را نیز در این زمینه افزایش دهیم.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از گلایه های طلاب ما در این عرصه آن است که بسیاری از آنها زبان را فرا گرفتند، ولی به دلیل اینکه به کار گرفته نشدند، مطالب آموخته خود را فراموش کردند.

وی گفت: باید به ضرورت ها، شیوه ها و نحوه اعزام مبلغان زبان دان توجه شود تا بتوانیم به بهترین شکل تبلیغ بین الملل را ارایه کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: زباندانی در حوزه باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این راستا تقریر نویسی دروس خارج به زبان عربی برای طلاب الزامی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha