پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ متأسفانه به دلیل عدم آشنایی طلاب با زبان های زنده دنیا، دشمن برای مردم دین سازی کرده و نتیجه امروز آن، رشد گروه های تکفیری و داعشی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ضرورت تدریس زبان عربی و انگلیسی در مدارس علمیه، اظهار داشت: بزرگان حوزه همواره بر این عقیده بودند که طلاب باید ضمن فراگیری دروس اصلی خویش، با یک زبان خارجی دنیا نیز آشنا شوند؛ چرا که باید پاسخ گوی نیازهای روز بشر بوده و عدم آشنایی با زبان های زنده دنیا به معنای گنگی در عالم بشریت است.

وی با بیان این که آشنایی طلاب با زبان های خارجه باید با زبان عربی آغاز شود، افزود: آشنایی طلاب با زبان های خارجی را باید با زبان عربی آغاز کرد؛ چرا که طلاب نیمی از راه مکالمه عربی را رفته اند و با تکمیل و ادامه دوره های آموزشی، قادر به تسلط کامل بر این زبان خواهند بود و بدین صورت به راحتی و فراغت بال می توانند به تحصیل دیگر زبان های زنده دنیا همچون انگلیسی و فرانسه بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، با تأکید بر این که امروزه درک زبان در حد مکالمه، نوشتن و یا ترجمه، از ضرورت های حوزه های علمیه است، گفت: هر طلبه ای لااقل می تواند دو زبان زنده دنیا همچون عربی و انگلیسی را فرا بگیرد.

این استاد حوزه، تدریس زبان های خارجه در حوزه را لازم دانسته و با اشاره به آسیب هایی که عدم آشنایی طلاب با زبان های زنده دنیا برای مکتب تشیع به همراه داشته، اظهار داشت: امروزه خلأهای معنوی زیادی در جهان هستی وجود دارد که طلاب و روحانیون باید بخش اعظمی از آنها را پر کنند، اما متأسفانه به دلیل عدم آشنایی طلاب با زبان های زنده دنیا، دشمن برای مردم دین سازی کرده و نتیجه امروز آن رشد گروه های تکفیری و داعشی بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha