پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محسن قمی

حوزه/ معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بر لزوم گسترش دامنه زبان دانی حوزویان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زباندانان حوزه، گفت: نقشه جامع و راهبردی برای تبلیغ در عرصه بین الملل باید به عنوان محصول اصلی این همایش و همایش های نظیر آن باشد زیرا حضور طلاب در عرصه های فرهنگی، علمی و جهانی به یک مطالبه تبدیل شده است.

وی افزود: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی بیان گر این مطلب است که امروز فضا و زمینه ای فراهم است که در گذشته وجود نداشت.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهارکرد: مفاد نامه رهبری آن است که در کنار رویکرد استکبارستیزی باید یک رابطه عمیق با نخبگان مردمی و جوانان در جهان ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: در این راستا نیازمند یک نقشه جامع هستیم تا جویبارهای کوچک با یکدیگر ممزوج شده و به یک جریان بزرگ در زمینه زبان آموزی حوزه تبدیل شود.

وی افزود: در این زمینه نیازمند نقشه جامعی برای شناسایی ظرفیت ها هستیم؛ چون در حال حاضر 7200 زبان در جهان وجود دارد که 80درصد آنها کمتر از 120هزار گوینده را شامل می شوند.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهارکرد: جهان به سمتی می رود که در نهایت بیش از ده زبان بیشتر وجود نداشته باشد؛ در حال حاضر بیش از 12 درصد مردم جهان به زبان چینی تکلم می کنند؛ حال باید از خود سوال کنیم در این زمینه چند طلبه مسلط به چینی تربیت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: زبان اسپانیولی، انگلیسی، عربی، روسی، آلمانی، ژاپنی و اندونزیایی به ترتیب بیشترین متکلم را در دنیا به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در مرحله بعد نیازمند شناسایی، جذب و تربیت طلاب هستیم و طلاب المصطفی(ص) ظرفیت مناسبی برای آموزش طلاب ایرانی می باشد.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهارکرد: در فضای بین المللی باید از حوزه های جهان تشیع به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: نحوه استفاده از نیروهای بالفعل و بالقوه و قریب بالفعل از مهمترین کارهایی است که در این زمینه باید انجام شود؛ استفاده از فضای مجازی از جمله راهکارهای استفاده از ظرفیت طلاب زباندان است.

وی افزود: اگر به دنبال جریان سازی در این حوزه هستیم نیازمند یک سیاست واحد هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاملو IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    شیخ زبان چینی را فراموش کردی بیش از یک ملیارد و دویست ملیون نفر چینی زبانند