چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علمای بحرین

حوزه/ محاکمه شیخ سلمان از اول محکوم و اشتباه بود و از سوی سازمان ها و مؤسسات حقوقی و سیاسی جهانی به زبان های مختلف محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از به تاخیر افتادن محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین علمای بحرین با صدور بیانیه ای محاکمه و استمرار بازداشت شیخ سلمان را محکوم کردند.

متن بیانیه علمای بحرین به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاة والسلام علی خاتم النبیین و آله الطاهرین و أصحابه المخلصین

درباره جناب شیخ سلمان و محاکمه ایشان

جناب شیخ سلمان از مهم ترین روحانیون نزد ملت بحرین و از هوشیارترین و خوش اخلاق ترین انسان ها و پاکدل ترین آنها می باشد.

قلب شیخ سلمان سرشار از محبت و احترام به انسان ها و حقوق آنها و محبت وطن است. ایشان نسبت به مصلحت مردم بحرین حساس است و خواستار برپایی عدالت و خدمت به اقشار مختلف مردم است و از نظام می خواهد که عدالت را رعایت کند و از ظلم به مردم خودداری کند.

شیخ سلمان در مورد احقاق حق جسور است، اما چیزی برای خود نمی خواهد بلکه خواستار حقوق مردم است. ایشان یک الگوی انسانی و ایمانی و اخلاقی است که هر کشوری به چنین الگویی نیازمند است.

اما محاکمه شیخ سلمان از اول محکوم و اشتباه بود و از سوی سازمان ها و مؤسسات حقوقی و سیاسی جهانی به زبان های مختلف و از طریق پایگاه های رسمی عالی در کشورها و حتی از سوی کشورهای بزرگ جهان محکوم شد.

اما نظر اکثریت مردم در مورد این محاکمه همان است که مردم در راهپیمایی های پیوسته خود از زمان بازداشت ایشان اعلام کرده اند.

چه کسی قرار است در این دادگاه محاکمه شود؟ ملت؟ وجدان بشری؟ آگاهی و وجدان اسلامی؟ صدای حق و عدالت؟ یا مطالبه حقوق انسانی و ملی؟

اساس این محاکمه از سوی هر انسان منصفی در داخل و خارج کشور محکوم شده و کسانی که به حق و عدالت اعتقادی دارند، به این محاکمه راضی نمی شوند و خواستار این هستند که در رسانه ها به طور صریح و شفاف تمام تهمت هایی که به شیخ نسبت داده شده پس گرفته شود.

این محاکمه در معرض افکار عمومی داخل و خارج بحرین قرار دارد و این محاکمه و نتایجی سیاسی که مورد نظر نظام می باشد، مورد قضاوت مردم و عقلا قرار می گیرد.

از خداوند می خواهیم که بحرین در سلامت و امنیت باشد و از ظلم به دور باشد و مردم آن به حقوق خود برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha