چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
178

حوزه/ دومین یادواره شهدای روحانی خوزستان، در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، الگو دهی به طلاب جوان و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای روحانی، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اهواز، دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی اهواز، پیش از ظهر امروز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) این کلانشهر برگزار شد.

در این یادواره که با حضور گسترده طلاب، روحانیان، مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی، عموم مردم به ویژه خانواده های معزز شهدا برگزار شد، جمعیت حاضر با آرمان های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای بزرگوار روحانی هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

در ابتدای این یادواره، حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن خوشامدگویی به خانواده های معزز شهدا، هدف از برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی اهواز را تجلیل از ایثارگری و رشادت های شهدای طلبه و روحانی اعلام کرد و گفت: تقدیر و تجلیل از شهدای روحانی دینی به گردن مردم این نظام است که این دین هیچ گاه برداشته نخواهد شد و همواره باید نام و یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشت؛ چرا که بنا به فرموده مقام معظم رهبری «زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست».

*جاهلیت مدرن به زانو در آمد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، دادستان کل کشور نیز با اشاره به اینکه آنچه امروز جاهلیت مدرن از آن دم می زند، عین  جاهلیت قرن های گذشته است، اظهار داشت: امروز جوامع بشری غرب، تمدن و شاخصه مدنیت را همجنس بازی می دانند و با این شاخصه ملاک متمدن بودن دیگر کشورها و ملیت ها را تشخیص می دهند.

وی با بیان این که جاهلیت مدرن، امروز در مقابل انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به زانو در آمده، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت خون شهدای مطهر، این مرز و بوم به ویژه روحانیت معزز که بیشتر تعداد شهدا در اقشار کشور را دارند، جاهلیت غرب و نظام های استکباری به لرزه در آمده است.

*الگو گیری از سیره شهدای روحانی

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان نیز در بخش دیگری از این یادواره، با سلام و درود به ارواح مطهر شهدای روحانی، اظهار داشت: شهدای روحانی تجلی بخش و مزین کننده حوزه های علمیه خوزستان هستند که باید سیره این شهدای بزرگوار در رفتار طلاب جوان نمود پیدا کند.

*خاطره گویی یک روحانی جانباز و آزاده

یکی از دلنشین ترین بخش های این یادواره، خاطره گویی حجت الاسلام جابریان، روحانی جانباز و آزاده بود که خاطراتی ناب از دوران اسارت طلاب را بیان کرده و محفل امروز شهدای روحانی اهواز را مزین به صلوات های محمدی کرد.

*مداحی حاج مهدی سلحشور

همچنین، مداحی و روضه خوانی مهدی سلحشور، و حماسه سرایی حاج ابراهیم ثنایی از دیگر بخش های این مراسم بود که شور و نشاط معنوی  را به مجلس داده، طلاب و روحانیون در سوگ شهدای روحانی اشک ریختند.

*تجلیل از خانواده های شهدای روحانی

بر پایه این گزارش، در پایان این یادواره از خانواده شهدای طلبه و روحانی اهواز با اهداء تندیس یادواره، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha