سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کلاس طلاب

حوزه / از سال ۱۳۷۵ تا کنون بیش از یک هزار طلبه در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) تحصیل کرده و ۱۱۸ طلبه نیز جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم منتقل شده اند.

 حجت الاسلام شفیعی، مدیر مدرسه علمیه امام سجاد (ع) اصفهان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با بیان این مطلب که پذیرش طلاب در این مدرسه از دانش آموزان با معدل بالای ۱۷ صورت می‌گیرد، بيان كرد: هم اکنون ۴۸۰ نفر در سه مقطع تحصیلی در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی یادآورشد: مدرسه امام رضا(ع) نیز از مدارس تحت اشراف این مدسه است که در سال ۱۳۷۶جهت جذب دانش آموزان پنجم ابتدایی دارای معدل بین ۱۹ تا ۲۰ و کسب امتیاز لازم در مصاحبه علمی و اخلاقی تأسیس شد و این افراد در حین تحصیل مقطع راهنمایی و دبیرستان، دروس حوزوی را نیز می‌گذرانند.

این استاد حوزه اصفهان، با بیان این که بهترین طلاب ما از همین مدرسه می‌باشند، اظهار داشت: با این اقدام استعدادهای درخشان را از همان سنین نوجوانی جذب می‌کنیم، شخصیت این افراد در حوزه شکل می‌گیرد و بدین ترتیب، فرزندانی برومند برای حوزه می‌شوند.

مدير مدرسه علمیه امام سجاد (ع) تصریح کرد: دانش آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند، می‌توانند پس از سه سال تحصیل در مقطع راهنمایی، مستقیماً وارد مدرسه علمیه امام سجاد علیه السلام شوند و یا در مقطع دبیرستان با همین شیوه ادامه دهند.

وی، در ادامه با بیان اینکه تعطیلی در نظام آموزشی این مدرسه معنایی ندارد، اظهار داشت: البته تفریحات بسیار به موقع و مناسب در کنار تحصیل گنجانده شده تا هیچ وقت دانش آموز از تحصیل خسته نشود.

حجت الاسلام شفيعي با بیان این که ۷۵ نفر از اساتید مجرب در این مدرسه مشغول تدریس هستند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد اساتید، طلبه همین مدرسه بوده و این نشان از سطح بالای علمی مدرسه است.

وی افزود: طلاب هر سال از سوی اساتید و مسئولان، مدرسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر نتوانند امتیاز لازم را در یک سال تحصیلی کسب کنند مجبور به ترک مدرسه می‌شوند.

مدير مدرسه علمیه حضرت امام سجاد (ع) با بیان این که به دنبال تربیت عالمان توانمند برای جهان تشیع هستیم، افزود: برای ورود طلبه به پایه هفت آزمون ورودی نسبتاً سختی برگزار می‌شود که بعضی از طلاب خودمان نیز امتیاز لازم را کسب نمی کنند.

وی افزود: طلاب نخبه این مدرسه علاوه بر شهریه اختصاصی، از امکاناتی نظیر کتابخانه تخصصی و دیجیتالی نیز استفاده می‌کنند.

 حجت الاسلام شفيعي اعطای جوایز به طلاب ممتاز را عاملی برای تشویق و رشد طلاب دانست و یادآورشد: از سال اول افتتاح مدرسه به هر طلبه ای که معدل بالای ۱۹ گرفته، جایزه ای اهدا شده و در یک سال به ۱۵۷ طلبه ممتاز جایزه‌هایی از قبیل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا گردید.

این استاد حوزه اصفهان، ادامه داد: در یک اعلام عمومی به کسی که ۱۰ سال متوالی به عنوان طلبه ممتاز معرفی شود، یک آپارتمان از سوی مدرسه علمیه امام سجاد علیه السلام اهدا خواهد شد.

به گفته وی، هزینه‌های اهدای این جوایز از سوی خیرین و مردم تأمین می‌شود.

 مدیر مدرسه علمیه امام سجاد (ع) اظهار داشت: مطمئناً طلبه ای که ۱۰ سال معدل ۱۹ به بالا در حوزه اخذ کند، قطعا فردی عالم و فاضل بوده، لذا باید به دنبال پرورش این گونه طلاب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha