شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: هفته ای نمی گذرد؛ مگر اینکه کتابی علیه شیعه در قطر و یا عربستان منتشر نشود؛ باید پایان نامه های خود را در موضوعات ولایت و وهابیت تحریر نمایید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام(سطح 3) در مؤسسه تخصصی امام صادق(ع)، اظهار داشتند: آموزش علم کلام ضرورت زمان است و فقط اختصاص به دوران ما ندارد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: تنظیم و تدریس علم کلام ضرورتی بود که علمای اعلام اقدام به راه اندازی کردند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به ورود افکار ضد دین در اسلام  از گذشته که تاکنون خاطرنشان ساختند: در گذشته افراد تازه مسلمان در این دین وارد شده و افکار خود را بر آن تزریق کردند؛ ولی به دلیل عدم تسلط بر علم کلام، مسلمانان آماده پاسخگویی نبودند.

ایشان با بیان این مطلب که علمای علم کلام در گذشته به دو دسته تقسیم می شده اند، تصریح کردند: دسته ای محدث بودند که ادعا داشتند نباید به این موضوعات اعتنا کرد و هدف نجات خود ما است؛ اما دسته ای عاقل تر و روشن تر وجود داشتند که به دنبال این مباحث رفته و آن را پیگیری می کردند.

*امام علی(ع)، پایه گذار علم کلام بوده اند

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه امیرمومنان(ع) پایه گذار علم کلام است، بیان داشتند: ضرورت وجود علم کلام تا به امروز ادامه داشته و از این به بعد نیز ادامه خواهد داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به این که در مجله ای به کلام ما اعتراض کرده و آن را التقاطی دانستند، اظهار داشتند: کلام ما برگرفته از قرآن، نهج البلاغه و برهان عقلی است و نیافتیم که این التقاط از کجا درآمده است.

ایشان علم کلام را ضرورت زمان عنوان کردند و گفتند: پیش از انقلاب نوشته های حوزویان و دانشگاهیان مربوط به مارکسیسم بوده است؛ اما امروز شناخت و پرداختن به مسئله ولایت و وهابیت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ البته نباید از مابقی علوم فاصله گرفت.

*وهابیت منشاء گروه های تروریستی است

معظم له با اشاره به خطر شیوع تفکر وهابیت، ابراز داشتند: وهابیت سرچشمه تمام گناهان و افعال گروه تروریستی داعش است و ما امروز با نوعی تضاد در افکار و اخبار مواجه هستیم؛ چراکه از یک طرف شنیده می شود عربستان مرزهای خود را برای عدم ورود داعش به این کشور تقویت کرده؛ و از طرفی خود پشتیبان این گروه تروریستی است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که امروز در شرایطی خاص قرار داریم، خاطرنشان ساختند: باید در این موضوعات با قوت فعالیت داشته؛ نفرات خود را بالا برده و کتاب های گوناگونی در این زمینه بنویسیم.

*امروز دشمنان از درب توحید وارد شده و شیعه را تکفیر می کنند

معظم له یادآور شدند: امروز دشمنان شیعه ستیز از درب توحید وارد شده و ما را تکفیر می کنند و در نهایت شیعه کشی را به راه می اندازند تا خود آرام باشند.

 این مرجع تقلید تصریح کردند: امروز هفته ای نمی گذرد؛ مگر اینکه کتابی علیه شیعه در قطر و یا عربستان به رشته تحریر در آمده و شما عزیزان باید پایان نامه های خود را در این مسیر تحریر نمایید.

*امروز ده‌ها ماهواره علیه شیعه در حال فعالیت است

ایشان با اشاره به اینکه امروز ده‌ها ماهواره علیه شیعه در حال فعالیت هستند، بیان داشتند: در ماهواره های آنان، تاریخ تحریف و علیه شیعه صحبت می شود؛ بنابراین در چنین شرایط، مسائل ولایت و وهابیت برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است.

معظم له با تأکید بر این که با غفلت، غافلگیر می شویم، اظهار داشتند: باید نسبت به مردم دنیا اشراف داشته؛ چراکه امروز در پاکستان نوع مدارس، وهابی است و کتاب های این فرقه تدریس می شود؛ چراکه مخارج آنان از عربستان تأمین می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha