سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 345486
۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
18

حوزه/ همایش علمی و پژوهشی "قرآن و استاد شهریار" به عنوان یکی از برنامه های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، همایش علمی و پژوهشی "قرآن و استاد شهریار" به عنوان یکی از برنامه های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح طارق و سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مسئولین فرهنگی و استانی، در کانون فرهنگی 29 بهمن تبریز برگزار شد.

آیت الله مجتهد شبستری در این همایش با تاکید بر اینکه شهریار از مفاخر ایران، تبریز و دنیای اسلام است، گفت: استاد شهریار به خاطر الهام گرفتن ازقرآن واهل بیت(ع) در اشعارش، شهرت جهانی یافت.

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: جامعه هر چه قدر از مفاهیم و فرهنگ قرآنی دور شود، آسیب های اجتماعی به همان اندازه در جامعه افزایش می یابد.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: تبریز مشاهیر و علمای بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرده که شهریار و علامه طباطبایی نمونه ای از این بزرگان است.

وی با اشاره به برگزاری همایش "قرآن و علامه طباطبایی" در دهم اسفند از برنامه جنبی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز، ابراز داشت: علامه طباطبایی(ره) با نگارش تفسیر المیزان، بی نظیرترین و بی همتاترین تفسیر قرآن را به جهان اسلام معرفی و به یادگار گذاشت.

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در این استان، گفت: این دبیرخانه با هدف بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در تبریز تشکیل شده است.

در این همایش همچنین از کتاب 'مرغ صبح خوان' به اهتمام محمد طاهری خسروشاهی در خصوص مقالاتی در حوزه نقش اعتقادات مذهبی در منظومه فکری شهریار با شمارگان یکهزار جلد ، توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز رونمایی شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha