سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شهریار از مفاخر ایران، تبریز و دنیای اسلام است، گفت: استاد شهریار به خاطر الهام گرفتن ازقرآن واهل بیت(ع) در اشعارش، شهرت جهانی یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز چهارشنبه در همایش "قرآن و استاد شهریار"، با تاکید بر اینکه شهریار از مفاخر ایران، تبریز و دنیای اسلام است، اظهار کرد: بیشتر شعرهای شهریار اقتباس شده از قرآن است و بر این اساس تاثیرگذاری بالایی دارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص استاد شهریار، یادآور شد: شهریار دوره عرفانی و معنوی زیبایی را گذرانده و از انقلاب اسلامی خوب استقبال کرده و اشعارش از سطح بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ماندگاری و تاثیرگذاری شعرهای دعبل خزاعی، کمیل و حصان ثابت از شعرای بزرگ صدر اسلام و اقبال لاهوری و عابد تبریزی، افزود: این شاعران که طبع شعر بالایی داشتند با الهام از قرآن و اهل بیت (ع) توانستند در اذهان مردم همیشگی شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: استاد شهریار به خاطر الهام گرفتن ازقرآن و اهل بیت(ع) در اشعارش، شهرت جهانی یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز را فرصت مناسبی برای ترویج و توسعه بیش از پیش فعالیت های قرآنی در آذربایجان شرقی دانست و اظهار کرد: استان به عطر قرآنی و نور آیات قرآن کریم منور شده است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به ویژگی مشترک قرآن و نور، نور را از اسماء قرآن خواند و اضافه کرد: سرعت سیر نور و دادن قدرت تشخیص اشیا از همدیگر از ویژگی های نور است که قرآن این سرعت سیر و نفوذ و توانایی تشخیص به افراد و جوامع را دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha