پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
49

حوزه/ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: جامعه هر چه قدر از مفاهیم و فرهنگ قرآنی دور شود، آسیب های اجتماعی به همان اندازه در جامعه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، پیش از ظهر امروز در همایش علمی و پژوهشی "قرآن و استاد شهریار"، در کانون فرهنگی 29 بهمن تبریز، با تاکید بر ضرورت ترویج معارف قرآنی، اظهار کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه هر چه قدر از مفاهیم و فرهنگ قرآنی دور شود، آسیب های اجتماعی به همان اندازه در جامعه افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که بررسی آسیب های اجتماعی، جزء اولویت های کمیسیون اجتماعی مجلس است، افزود: بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس، فاصله گیری از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) موجب بروز و ظهور آسیب های اجتماعی می شود.

* برگزاری همایش "قرآن و علامه طباطبایی"

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز  با بیان این که شهریار با تمسک به قرآن عرشی شد و در تاریخ ماندگار شد، ابراز داشت: شهریار مانوس با قرآن و عترت بود و شعر"علی ای همای رحمت" مصداق این موضوع است.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی افزود: تبریز مشاهیر و علمای بزرگی را به جهان اسلام معرفی کرده که علامه طباطبایی، علامه جعفری و استاد شهریار نمونه ای از این بزرگان هستند

وی با اشاره به برگزاری همایش "قرآن و علامه طباطبایی" در دهم اسفند، در تبریز، گفت: علامه طباطبایی با نگارش تفسیر المیزان کم‌نظیرترین و کم‌‌همتاترین تفسیر قرآن را به جهان اسلام معرفی و به یادگار گذاشت.

*تشکیل دبیرخانه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز این همایش را فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر ابعاد معنوی و عرفانی استاد شهریار و اشعار مذهبی و دینی وی دانست و تصریح کرد: قرآن، راه های سعادت را به روی انسان می گشاید و راهنمای زندگی است.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در آذربایجان شرقی، ابراز داشت: این دبیرخانه با هدف بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در تبریز تشکیل شده است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha