جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
18

حوزه/ رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نتایج کمیسیون تخصصی نیازسنجی جهانی و کارآمد سازی مبلغان حوزه های علمیه تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سادات کیایی پیش از ظهر امروز در همایش زبان دانان حوزه گفت: مباحثی که در کمسیون تخصصی نیازسنجی جهانی و کارآمد سازی مبلغان مطرح شد، قابلیت اجرایی و عملی دارد.

وی افزود: از جمله مصوبات کمیسون های تخصصی در عرصه روابط بین الملل؛ سازماندهی طلاب زبان دان است.

دبیر کمسیون تخصصی نیازسنجی جهانی و کارآمدسازی مبلغان حوزه های علمیه یادآورشد: موضوع نیازسنجی به بهانه شناخت عرصه بین الملل و به کار گیری طلاب زبان دان در امور پژوهشی  علمی و تبلیغی از جمله چالش های فرهیختگان این حوزه است.

وی اظهارکرد: از آنجایی که ظرفیت خوبی برای افزایش بهره وری طلاب زبان دان وجود دارد لزوم تشکیل یک نهاد ارتباطی بین نهادهای تبلیغی و بین المللی ضروری به نظر می رسد.

رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از روحانیون زبان دان در حج و تبلیغ و تدریس در مدارس علمیه خارج از کشور، نمایندگی دفاتر مقام معظم رهبری در خارج از کشور، اعزام های تبلیغی در ماه های محرم و رمضان، استقرار مبلغ در کشورهای خاص، پاسخگویی به شبهات مردم در خارج از کشور از طریق فضای مجازی، از جمله عرصه های عملی در این حوزه است.

وی گفت: از دیگر فعالیت هایی که می توان در این ستاد به آن پرداخت عبارتند از: تلاش در جهت اعطای فرصت مطالعاتی به طلاب در خارج از کشور، ترجمه متون تخصصی و به کار گیری طلاب زباندان در حوزه خارج از کشور، اداره دفاتر نمایندگی های مراجع عظام در خارج از کشور، اداره کرسی های اسلام شناسی در خارج از کشور می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha