پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
17

حوزه/ رئیس جامعه‌‌المصطفی گفت: جامعه‌المصطفی گفتمان انقلاب و اسلام را در دنیا ترویج می‌نماید و از این طریق، منافع ملی نیز تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یکی از سیاست‌‌های اصلی المصطفی را حضور رسمی، شفاف، علمی و آبرومند در کشورهای مختلف برشمرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به جایگاه والای جامعه‌المصطفی و خدماتی که ارائه می‌دهد، اظهار داشت: جامعه‌المصطفی گفتمان انقلاب و اسلام را دنیا ترویج می‌نماید و از این طریق، منافع ملی نیز تأمین می‌شود.

رئیس جامعه‌المصطفی، به دست‌آوردهای عظیم المصطفی و نتایج شگرف تلاش‌ مسئولان، دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان آن در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد و با اشاره به ظرفیت‌های عظیم جامعه‌المصطفی برای جذب گردشگر فرهنگی و مذهبی، گفت: اگر این جنبه مورد توجه جدی قرار گیرد، می‌توان به منابع عظیم درآمدی دست یافت، به گونه‌ای که کشور را از دیگر منابع بی‌نیاز سازد.

آقای سلطانی‌فر نیز با بیان این که یکی از مباحث مهم ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جذب گردشگر خارجی است، با ابراز شگفتی از توانمندی‌های المصطفی در کمک به این فرایند، از عزم دولت برای مثبت ساختن تراز گردشگری تا پایان برنامه ششم خبر داد و تصریح کرد: براساس افق چشم‌انداز سال 1404، ایران اسلامی باید سالانه پذیرای بیست‌میلیون گردشگر باشد و از این راه، سی‌میلیارد دلار درآمد کسب کند.

وی شبکه‌ جامعه‌المصطفی را در کشورهای دیگر، بسیار خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: می‌توان از این شبکه کم‌نظیر، برای جذب گردشگر بهره برد.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به برخی از مشکلات قم در جذب گردشگر، مهم‌ترین مشکل آن را کمبود مکان‌ برای سکونت گردشگران خارجی دانست و آگاهی گردشگران خارجی را از تشکیلات و ظرفیت‌های جامعه‌المصطفی، ضروری برشمرد، ضمن این که تأکید کرد که در تورهای گردشگری، بازدید‌های یکی‌دو روزه از قم گنجاند و در این مدت، گردشگران از کتاب‌خانه‌ها، مدارس و... جامعه‌المصطفی بازدید به عمل آورند.

در پایان، مقرر شد هیئتی از جامعه‌المصطفی و نیز گروهی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت‌های المصطفی در این راه و ارائه راهکارهای مقتضی تشکیل شود و برای تقویت هر بیشتر صنعت گردشگری، جلساتی برگزار نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha