پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم گرامیداشت علما و بزرگان، افزود: اکرام و احترام به علما پاسداشت علم و امری لازم است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در  بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین  دیانی، امروز در مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ جواد عارفی، موسس مدرسه علمیه معصومیه بیرجند، اظهار کرد: از سال 1324 ایشان را می شناسم و جز اولین شاگردانشان بودم و منطقه خراسان جنوبی از خدمات و زحمات این عالم ربانی بهره مند شده است.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم گرامیداشت علما و بزرگان، افزود: اکرام و احترام به علما پاسداشت علم و دانش و امری لازم است.

شاگرد آیت الله عارفی در ادامه با اشاره به جایگاه علم و عالم از دیدگاه اسلام، تصریح کرد: براساس آیات و روایات، طلب علم و دانش بر همه افراد واجب است و باید نسبت به وظایف خود آشنایی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی، بالاترین ارزش انسان را علم آموزی دانسته و ادامه داد: انسان با کسب علم و دانش توأم با ایمان، می تواند به سعادت دنیوی و اخروی برسد

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه،  ساده زیستی و شاگرد پروری را از  ویژگی های مرحوم آیت الله عارفی برشمرد و گفت: ایشان در سال 1314 مدرسه علمیه معصومیه بیرجند را پایه گذاری کرد، اما از سال 1320 رسما اقدام به پذیرش طلاب کرد. در آن زمان با مدیریت ایشان 70 طلبه در کمال سادگی و بی آلایشی وارد مدرسه معصومیه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی یادآور شد: ایشان همانند پدری مهربان  برای طلاب بودند و همیشه آرام و با متانت برخورد می کردند و یکی از مهم ترین برنامه هایشان، تدریس طلاب در پایه های پایین تر بود.

شاگرد آیت الله عارفی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان ساده زیستی و  قناعت را سر لوحه زندگی خود قرار داده بود و در بیان حق، شجاع و نترس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha