سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران، اساتید را مهمترین سرمایه انسانی حوزه‌های علمیه خواند و گفت: باید روش های اخلاقی و تربیتی علما و اساتید گذشته، سرمشق و مسیر حرکت اساتید امروز باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امروز در اجلاس اساتید حوزه علمیه استان تهران که در مصلای حرم مطهرحضرت عبدالعظیم حسنی(ع)شهرری برگزارشد، گفت: طلاب درمباحث رفتاری، اخلاقی، تربیتی وسبک زندگی نیازهمیشگی به موعظه و نصیحت اساتید دارند، چرا که اساتید هرروز با شاگردان خود سروکارداشته و نصایح آن ها قطعا در نحوه عملکرد طلبه ها تاثیر جدی و مستقیم دارد.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: کار اصلی اساتید تعلیم و تربیت است و زمانی تلاش‌های آنان به ثمرمی‌ نشیند که در حوزه و نزد شاگردان حضور جدی و جامع داشته باشند.

 وی با تأکید بر لزوم توجه و اهتمام جدی اساتید به وضعیت علمی و اخلاقی شاگردان، گفت: رمزموفقیت حوزه ها، نظارت دائم برهمه شئون زندگی طلبه ها است، عادت دادن طلاب به نوشتن و پژوهش درامورطلبگی و تحصیلی، رفتار پدرگونه و دلسوزانه با آنها و رسیدگی به مشکلات آنان از جمله وظایف اساتید حوزه هاست.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که نحوه تعامل اساتید با طلاب باعث می شود، علما و فضلای برجسته و نخبه ای به دنیای اسلام تقدیم گردد، اظهارداشت: باید روش های اخلاقی و تربیتی اساتید گذشته سرمشق و مسیر حرکت اساتید امروز ما باشد، چراکه روش آنها بسیارمتفاوت از روش‌های کنونی بوده و مراقب رفتار، آموزش‌ و تمام شئونات مربوط به زندگی طلاب و شاگردان خود‌ بودند.

مدیر حوزه های علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: رشد و تعالی شاگردان تنها هدفی بود که علما دنبال می کردند، ولذا لازم است امروز اساتید ما به این روش ها اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی با مثبت و سازنده ارزیابی کردن برگزاری چنین اجلاسیه هایی در راستای رشد کمی و کیفی آموزش، تهذیب و اخلاق در مدارس، یادآورشد: برپایی چنین اجلاسیه هایی درواقع می تواند منشاء تحولات و برنامه‌ ریزی های مهم برای دگرگونی نظام آموزشی حوزه‌ها باشد تا اساتید بتوانند منشا خیر برای حوزه‌ شوند، و لذا برآنیم جلسات بعدی  به صورت منطقه‌ای برگزار‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان افزود: نگاه ما به اساتید مثل نگاه به مربیان است، چراکه معتقدیم تربیت مقدم بر تعلم است و اساتید مهمترین سرمایه انسانی حوزه‌های علمیه به شمارمی روند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha