پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ اگر نتیجه مذاکرات مثبت هم باشد، باز هم آمریکا دست از دشمنی با ملت مسلمان ایران بر نمی دارد، چرا که تحمل به قدرت رسیدن اسلام و مسلمین را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در کارگاه آموزشی ائمه جماعات استان آذربایجان شرقی، با اشاره به آیات پایانی سوره آل عمران، گفت: پروردگار متعال در این سوره سه دستور را نسبت به مسلمانان نازل کرده است که عبارت است از "صبر بر معصیت، مصبیت و اطاعت"، "صبر دسته جمعی" و "مرزداری از پیشوایان دینی".

وی  افزود: منظور از مرزداری از پیشوایان دینی، در خط مقدم بودن و دفاع از اسلام و پاسداری از عقاید و افکار جامعه اسلامی است علی الخصوص در زمان حاضر که تهاجم فرهنگی گسترده ای صورت گرفته و دشمن به طور مداوم در حال سم پاشی و شبهه افکنی است تا جوانان و مردم مومن و مسلمان را به انحطاط کشانده و حرکت آنان را متوقف نماید.

*ضرورت ارتباط روحانیون با جوانان

امام جمعه تبریز تصریح کرد: علماء و روحانیون باید با جوانان ارتباط داشته باشند و در راستای بصیرت افزایی و شبهه زدایی آنان تلاش نمایند، چرا که هجمه شدید و بی سابقه ای علیه تشیع در جریان است و دشمن با استفاده از ابزار های مختلف در حال اسلام هراسی است.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: ایستادگی و مبارزه با افراط ها و تفریط ها و مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی وظیفه علماء و روحانیت است.

*خطر تشیع لندنی

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تعبیر اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، ابراز داشت: دشمن در نقطه مقابل جریان های تکفیری، جریان افراطی شیعی را ایجاد کرده است؛ تشیع انگلیسی با بدعت و خرافه، بهانه به دست وهابیت آمریکایی می دهد تا مسلمین را به قتل برساند.

وی تصریح کرد: تشیع لندنی به ترویج خرافات و قمه زنی می پردازد و اسم اسلام را با قمه زنی و خرافات پیوند می زند و این بساط باید هر چه زودتر برچیده شود.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: مسلمانان شیعه و سنی دنیا باید آگاه باشند و بیش از پیش وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده و علیه دشمنان اسلام بسیج شوند و نگذارند توطئه های دشمنان در آنان اثر کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: علماء و روحانیت معظم باید با اطلاعات کافی و مستدل وارد میدان شده و از اسلام ناب و انقلاب دفاع کنند.

*دو عامل مهم حفظ اسلام در ایران

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، "ولایت فقیه" و "خون شهداء" را تضمین کننده حفظ اسلام در ایران و باعث تقویت روز افزون قدرت و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و گفت: در زمانی که دنیا در آشوب به سر می برد، ایران اسلامی از امنیت کامل برخوردار است و این مهم به خاطر وجود نعمت ولایت فقیه و مدیریت های مقام معظم رهبری و به برکت خون شهداء حاصل گردیده است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به مذاکرات هسته ای و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، خاطر نشان کرد: اگر بر فرض نتیجه مذاکرات مثبت هم باشد، باز هم آمریکا دست از سر ملت مسلمان ایران نخواهند کشید، چرا که تحمل به قدرت رسیدن اسلام و مسلمین را ندارد.

* انرژی هسته ای بهانه ای بیش نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: انرژی هسته ای بهانه ای بیش نیست، چرا که قبل از وجود این مسئله، استکبار جهانی باز با ملت مسلمان ایران دشمنی می ورزید و به همین خاطر باید به توان داخلی اتکا کرده و موجبات پیشرفت و ترقی ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم سازیم.

*ضرورت توجه مسئولین به اقتصاد مقاومتی

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و با شعار این مهم عملی نمی گردد و امیدواریم مود توجه ویژه و اکید مسئولین علی الخصوص دولت قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha