پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهر قم

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت:در قم موسسات تخصصی بسیاری به تربیت نیروهایی در زمینه دین و علوم انسانی می پردازند، ابراز داشت: قم باید مرکز گردشگری علمی دینی در دنیا باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بانو صفاتی نخبه حوزه های علمیه عصر امروز در دیدار ایثارگران و نخبگان استان قم با رئیس جمهور با بیان این‌که قم جایگاه ویژه ای در کشور و جهان اسلام دارد، ابراز داشت: قم بزرگ ترین پایگاه شیعه است و وجود مراجع معظم تقلید بر ارزش علمی این شهر افزوده است.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه در حوزه های علمیه خواهران قم به تحصیل علوم دینی می پردازند، گفت: قم وظیفه اصلی تولید، نشر و ترویج معارف دین اسلام را برعهده دارد.

این مدرس فقه و اصول با اشاره به این که در قم موسسات تخصصی بسیاری به تربیت نیروهایی در زمینه دین و علوم انسانی می پردازند، ابراز داشت: قم باید مرکز گردشگری علمی دینی در دنیا باشد.

بانو صفاتی با بیان اینکه عدم تأمین اعتبار لازم و برخی قوانین دست و پاگیر نباید ما را از دستیبابی به نقاط مطلوب بازدارد، تصریح کرد: در حوزه دین به‌ویژه موسسات تخصصی نیازمند توسعه زیرساخت هایی نظیر بانک های اطلاعاتی و کتابخانه ها هستند. 

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه ها به لحاظ بازنگری سرفصل های علوم انسانی حرکت های خوب صورت گرفته است، ابراز داشت: برای تکمیل بازنگری باید از ذخایر دینی قم بهره گیری شود.

این مدرس فقه و اصول با بیان اینکه قم باید پاسخگوی نیازهای فرهنگی و معنوی زائران کریمه اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم در اطراف حرم مرکزی با عنوان حرم محدثین احداث گردد تا زائران با نقش علما بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای تفریحی فرهنگی متناسب با شأن بانوان مورد عنایت ویژه حضرتعالی قرار گیرد.

این بانوی مجتهده خاطرنشان کرد: زنان قم خواستار نظارت بر برخی مراکز خصوصی که خانم ها در آن جا مشغول کار هستند می باشند؛ چرا که این خانم ها بعضأ با نگاه ابزاری و پایین بودن حقوق مواجه هستند که امیدواریم دولت با ایجاد اشتغال مناسب ساماندهی خوبی صورت دهد.

 در ادامه حجت الاسلام زین العابدین بیگدلی فرزند شهید روحانی و مسن ترین شهید از حوزه علمیه با اشاره به اینکه خاک قم مقدس بوده و قم شهر اهلبیت است، تصریح کرد: قمی بودن یک مکتب است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور فرزند حوزه و جیره خوار حضرت معصومه(س) است، ابراز داشت: ارادت رئیس جمهور به حوزه ها و مراجع تقلید تداوم خواهد داشت و حضور ایشان در بیوت مراجع قابل تقدیر و تشکر است.

حجت الاسلام بیگدلی بر لزوم نگاه فراملی به قم تاکید کرد و گفت: قم از 80 کشور سکنه دارد و نظر جهان اسلام به قم است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ شهادت در سطح ملی اهتمام داشته باشید، افزود: امروز خطبای جمعه و جماعات این فرهنگ را در مدارس و دانشگاه ها تبیین کنند.

این فرزند شهید افزود: نوشته های در خصوص شهدا به زبان های خارجی نشر و توزیع شود.

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد: 89 درصد سن خانواده شهدا بالای 66 سال است و خاطرات خانواده های معظم شهدا ثبت و ضبط شود و خاطرات جانبازان عزیز نیز فراموش نشود.

وی افزود: رسانه ملی در حد توان خود در ترویج فرهنگ وشهادت خوب عمل کرده است، اما لازم است شبکه ای در جامعه اسلامی به مسئله ایثار بپردازد. 

این فرزند شهید تصریح کرد: تامین اعتبار اجرای ماده 38 و 39 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران است. 

حجت الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: حضرتعالی به دیدار خانواده های شهدا و جانبازان می روید که اقدامی ارزشمند است و ان شالله دعای خانواده شهدا بدرقه راه شما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha