شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 345524
۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
موسی صفی خانی - امور مساجد قزوین

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین با بیان اینکه امروز نسل نوجوان و جوان ما باید در مساجد نقش موثر و فعالی داشته باشند، بر فراهم آوری زمینه های جذب این قشر توسط هیأت امنا و ائمه جماعات مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی، در جلسه هم اندیشی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که با عنوان "بررسی راهکارهای افزایش جذب نوجوانان وجوانان در مساجد" در سالن اجتماعات این اتحادیه برگزار شد، با اشاره به حضور نسل نوجوان و جوان در مساجد گفت: همه فعالیت های مساجد باید به سمتی پیش برود که زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در مساجد بیشتر فراهم آورد.

وی افزود: ایمان و اعتقاد در جامعه ما کمرنگ نشده، بلکه غباری برآن نشسته و ما باید با تمام ظرفیت و تلاش بتوانیم این غبار را پاک نماییم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای کمرنگ نمودن حضور و فعالیت نسل نوجوان و جوان ما در مراکز دینی انجام می‌دهند وشما نباید این اجازه را به دشمنان بدهید.

وی در ادامه اظهارداشت: نسل نوجوان و جوان این اتحادیه که از دانش آموزان فعال، نخبه و خوش فکر هستند، باید با ارائه برنامه های مختلف فرهنگی و دینی مسئولین امور مساجد را در برگزاری برنامه های مساجد در استان یاری نمایند.

حجت الاسلام صفی خانی عنوان کرد: امروز نسل نوجوان و جوان ما باید در مساجد نقشی موثر و فعال داشته باشند و هیات امنا مساجد و ائمه جماعات مساجد نیز زمینه همکاری را با دانش آموزان و جوانان بیشتر فراهم آورند.

در ادامه محمد رضا فلاح مسئول اتحادیه دانش آموزان استان قزوین، با تاکید بر همکاری این اتحادیه با مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین بیان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آماده همکاری همه جانبه  برای حضور بیشتر نسل نوجوان و جوان  در مساجد استان است.

فلاح یادآور شد:طرح پیوند مساجد و مدارس می تواند باعث افزایش حضور نوجوانان و دانش آموزان در مساجد شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید سفیران موفق در امر نماز و مساجد بوده و اولویت اصلی خود را بعد از درس، نماز و مسجد قرار دهند تا  این امر در پیشرفت امور تحصیلی آنها نیز تاثیر گزار باشد.

وی گفت:جدیت، تلاش وتوکل به خدا و داشتن نیت خالص از اولویت های اصلی هر انسانی است که می تواند در اموز زندگی و تحصیلی خود بر آن بیشتر تکیه نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha