شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
18

حوزه/ جنبش مردمی فوریه 2011 همچنان ادامه دارد تا اینکه مردم بحرین به اهداف خود در برپایی یک نظام سیاسی جدید مبتنی بر انتخابات مردمی دست یابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز جمعه شهرها و مناطق مختلف بحرین پس از برگزاری نماز جمعه شاهد تظاهرات گروه های مردم در محکومیت حکم دادگاه بحرین مبنی بر اعدام و حبس ابد و سلب تابعیت شماری از معارضان بحرینی بود. جمعیت تظاهرکننده در این راهپیمایی مخالفت خود را با استمرار بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق اعلام کردند و خواستار آزادی وی و تمام رهبران زندانی شدند.

جمعیت مردم در این تظاهرات که به فراخوان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه برگزار شده بود، تصویر جوان محکوم به اعدام و تصاویر شیخ علی سلمان را در دست داشتند و نسبت به احکام قضایی ظالمانه و استمرار بازداشت رهبران و علما اعتراض داشتند. این جمعیت تاکید کرد که جنبش مردمی فوریه 2011 همچنان ادامه دارد تا اینکه مردم بحرین به اهداف خود در برپایی یک نظام سیاسی جدید مبتنی بر انتخابات مردمی دست یابند.

جمعیت تظاهرکننده در شهرهای شهرکان، الدیر، کرزکان، السنابس، سار، منامه، مهزه، الاراز، المحرقو شهرهای دیگر بحرین شعارهایی مبنی بر اعلام همبستگی با زندانیان سر دادند و شعار اصلی آنها این بود که «لن یرکعنا حکم الإعدام»(حکم اعدام ما را به زانو در نخواهد آورد).

لازم به ذکر است که دادگاه بحرین به تازگی برای سه نفر از معارضان بحرینی حکم اعدام و هفت نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرده و تابعیت هشت نفر از معارضان را نیز لغو کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha