جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: قم به عنوان تولید کننده فکر و معرفت ایران و حتی سراسر عالم، شایسته اين است که دائما نمایشگاه‌های کتاب برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از دهمين نمایشگاه كتاب قم اظهار کرد: توفیقی نصیب شد در لحظات آخر نمایشگاه حضور پیدا کنم، ولی ای کاش زودتر به این مکان آمده بودم.

وی اضافه کرد: استقبال خوبی از نمایشگاه صورت گرفته است و فکر می‌کنم قم به عنوان تولید کننده فکر و معرفت ایران و حتی سراسر عالم، شایسته آن است که دائما ميزبان این نمایشگاه‌ها باشد تا سطح علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان ما ارتقا پیدا کند و انس شان با کتاب افزایش یابد.

رئیس جامعة المصطفی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حرکتی برای ارتقاء سطح فرهنگ مردم قم به ويژه طلاب و دانشجویان است و امیدواریم دوستانمان در برگزاری این نمایشگاه موفق باشند و زنجیره چنین حرکات فرهنگی ادامه داشته باشد.

امام جمعه قم یکی از شرایط ارزیابی نمایشگاه‌های کتاب را تخصصی شدن آنها عنوان کرد و افزود: تخصصی شدن نمایشگاه‌های کتاب جایگاه بالایی دارد چون 100 هزار طلبه و عالم از سراسر ایران و جهان، دانشجویان و فرهیختگان زیادی در این شهر تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطر نشان کرد: وجود حوزویان، فرهیختگان و دانشجویان در قم اقتضای بالا رفتن سطح نمایشگا‌ه‌های کتاب و همچنین تخصصی شدن آن را دارد؛ ضمن این که قم باید بین‌المللی شود و زبان‌های گوناگون در این شهر رواج پیدا کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha