پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی اکبر حصاری - حوزه خواهران

حوزه/نخستین هم‌اندیشی شوراهای علمی پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور مدیران و معاونان پژوهشی سراسر کشور در قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز 9 اسفندماه در نخستین هم‌اندیشی شوراهای علمی پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی آموزشی حضرت نرجس خاتون(س) قم آغاز به کار کرد، گفت: از زمانی که مقرر شد امور تربیتی حوزه‌های علمیه به استان‌ها واگذار شود یکی از ضروری‌ترین تدابیری که باید اندیشیده می‌شد، تشکیل شوراهای علمی یعنی شکل‌گیری یک عقل جمعی برای راهبری حوزه‌های علمیه خواهران  بود.

وی با بیان این‌که تشکیل این شورا امر مهمی بود که سبب شناخت ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های علمیه خواهران شد و شاید این ظرفیت‌ها به صورت طبیعی قابل شناسایی نبود، افزود: قراردادن موقعیت در اختیار استان‌ها و مدارس علمیه سراسر کشور در جهت شناسایی ظرفیت‌ها امری ضروری است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: امروز امور مدیریتی حوزه‌های خواهران به صورت هدفمند صورت گرفته است و نیاز است این امور به صورت نظام‌مند و با هماهنگی بیشتر ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام حصاری رسیدن به نقطه مطلوب مدیریت را نیازمند دو مسأله دانست و ادامه داد: یکی از این مسائل واسپاری کامل همه امور مدیریتی به استان‌ها است و مسأله دوم این است که استان‌ها ظرفیتی را برای تسریع در رسیدن به نقطه مطلوب مدیریتی در امور پژوهش به صورت کامل فراهم کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مدارس علمیه وقتی به حوزه تبدیل می‌شوند که مدار آنها بر محور علم و یا تولید علمی در مسیر رسیدن به علم باشد.

وی ادامه داد: اگر مدارس ما چنین شد خواهیم توانست کارکردهای دینی همچون تألیف، تحقیق و تبلیغ را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت‌الاسلام حصاری افزود: حرکت در مسیر عقل جمعی و تصمیم‌گیری‌های شورایی برای اداره بهتر حوزه‌ها و مدارس علمیه خواهران، این مجموعه ها را به سوی افق روشنی هدایت خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha