چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
1

حوزه/ پروفسور شین نوموتو، اسلام شناس و استاد دانشگاه «کِی‌اُ» ژاپن که از مهمترین دانشگاه‌های خصوصی این کشور در عرصه علوم انسانی است، در سفر به ایران اسلامی و شهر مقدس قم، از دانشگاه مجازی جامعة المصطفی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام قنبری، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعة المصطفی و نحوه بهره‌گیری این نهاد فاخر بین المللی از ظرفیت‌های فضای مجازی، اظهار داشت: برگزاری کنفرانس های تحت وب علمی با همکاری دانشگاه‌های بین المللی، یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاه مجازی در افزایش تعاملات میان دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی تلاش استکبار جهانی برای خدشه دار نمودن چهره اسلام در مجامع بین المللی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: قدرت های استکباری و استعماری با قدرت بخشی و بهره‌کشی از تفکرات افراطی در جهان، ضمن شعله‌ور نمودن اختلاف‌های مذهبی، قصد دارند تا از اسلام چهره‌ای خشن و به دور از عقلانیت ترسیم نمایند.

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر افزایش تعاملات علمی و پژوهشی با مراکز و دانشگاه‌های متعدد بین المللی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، ضمن افزایش تعاملات علمی با مجامع بین المللی، چهره اسلام ناب محمدی(ص) را به درستی به جهانیان معرفی نماییم.

پروفسور نوموتو نیز در این دیدار ضمن درخواست برای تهیه متون اصیل اسلامی خاطرنشان کرد: علاقه مندیم تا با مطالعه منابع اصیل اسلامی در حوزه علوم انسانی، از نزدیک با دیدگاه‌های مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در عرصه‌های گوناگون علمی آشنا شویم.

گفتنی است؛ این اسلام شناس ژاپنی در طی سفر خود به شهر مقدس قم، از کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) و مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha