پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
15

چهارمین اجلاس سراسری مدیران و مسئولان تشکل‌های فرهنگی جامعة المصطفی(ص) مشهد هفتم اسفندماه در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام غلامحسین عصارزاده، معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی جامعة المصطفی(ص) العالمیة مشهد در این مراسم در خصوص اهداف برگزاری اجلاس عنوان کرد: برای تشکلهای جامعة المصطفی(ص) برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند زمینه خوبی برای تمرین و تربیت مدیران فرهنگی در کشور باشد.

وی ادامه داد: در بحث انقلاب اسلامی شما صادرکننده پیام انقلاب به کشورهای مختلف هستید و می‌توانید علاوه بر درس علم و تربیت با برگزاری چنین اجلاسی خود را برای مدیریت آماده کنید لذا باید این فرصت را مغتنم بشمارید، می‌توانید با بهره‌مندی از فضای علمی، تشکل‌هایی را ایجاد کنید که در زمینه گسترش فرهنگ،‌ تعامل خوبی بین ایران و کشورهای دیگر ایجاد کنند.

معاون فرهنگی مجتمع آموزش عالی جامعة المصطفی(ص) العالمیة مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) با حرکت جهادی انقلاب را به پیروزی رسانید، اظهار کرد: اگر بخواهیم فعالیت کشور را با کشورهای بیگانه که برای مردم مسلمان برنامه‌ریزی می‌کنند، مقایسه کنیم، قطعا ما خیلی عقب‌تر از جوامع غربی هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا می‌توانیم با نگاه جهادی که مخصوص کشور ایران است، دستاوردهایی که غربی‌ها برای نابودی فرهنگ‌مان ایجاد کرده اند را تخریب کنیم زیرا انقلاب اسلامی با بهم‌ریزی دو بلوک شرق و غرب توانست به پیروزی دست یابد و این نگاه جهادی امام خمینی(ره) بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام عصارزاده با اشاره به اینکه اگر ما خودمان را خادم دینی بدانیم می‌توانیم در زمینه گسترش فرهنگ با نگاه دینی به پیشرفت‌هایی دست یابیم، بیان کرد: ما می‌توانیم با نگاه دینی و با حرکت جهادی قله‌های فرهنگ را تسخیر کنیم.

نگاه جهانی، مؤلفه اصلی فعالان انقلابی

وحید جلیلی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه چهار مؤلفه اصلی برای کار فرهنگی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: کسی که بخواهد در جهان امروز کار جدی در زمینه فرهنگ انجام دهد، باید با دید دینی چهار مؤلفه جهانی، بصیرت، تاریخی و نگاه جبهه‌ای را در نظر داشته باشد.

وی مؤلفه اول نیروی فرهنگی را نگاه جهانی دانست و بیان کرد: اگر الگوی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، نگاه جهانی یکی از محورهای اصلی فعالان انقلابی بوده است به گونه‌ای که تقریبا همه شهدای ما نگاه جهانی داشتند.

همه افراد جامعه موظف به تبلیغ فرهنگ دینی هستند

در ادامه مراسم دکتر ادیبان، عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا اظهار کرد: قرآن کریم همه انسان‌ها را به بصیرت و بینش و روشن‌بینی دعوت کرده است.

وی ادامه داد: در دوران معاصر نرم‌افزار‌ها و ابزارهای نوین ارتباطی، انسان‌ها را در شکل اعلا و قابل تصور به هم نزدیک کرد، در دوران معاصر بعد از فناوری نوین، دیپلماسی و خط مشی دولت ها تعیین شد به گونه ای که حفظ روابط بین‌الملل در گذشته با محوریت دولت‌ها شکل گرفت.

گفتنی است این اجلاس با سخنرانی حجت الاسلام صادقی پناه معاون تربیتی جامعه المصطفی(ص)، نماینده طلاب ملیتی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد و اهدای جوایز به تشکل ها و فعالان برتر تشکلی به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha