جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسین مهدوی مهر

متأسفانه در شرایط حاضر فعالیت برخی نشریات، رسانه ها محدود به ایجاد تنش و برجسته سازی اموری شده که در اکثر اوقات نه تنها هیچ ارزشی ندارند بلکه گاهی مصداق ریختن آب به آسیاب دشمن را پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رئیس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد در اختتامیه چهارمین اجلاس سراسری تشکل های فرهنگی طلاب غیرایرانی مشهد با حساس خواندن شرایط امروز جهان اسلام گفت: امروز جهان اسلام با عداوت های نوینی در عرصه های گوناگون مواجه بوده که این عناد، انحصار به یهود، کمونیسم و سایرین ندارد.

وی افزود: متأسفانه برخی دشمنان که هم کیش ما هستند، خصمانه تر اقدام می کنند و با دشمنان در منافع مشترک بوده و که برخی از مزدوران نیز با تبدیل شدن به آلت دست دشمنان قسم خورده اسلام، اقدام به تأمین مواجب دشمنان از جیب مسلمانان و چپاول نفت و سرمایه های کشورهای اسلامی می کنند.

حجت الاسلام مهدوی مهر یادآور شد: با توجه به این که اوضاع امروز جهان پیچیده است، تشکل ها باید فعال تر وارد صحنه شده و با پرداختن به کارهای ارزشمند و اجتناب از ریزموضوعات بی ارزش، مؤثرتر عمل کنند. در این راستا وظیفه حوزه هاب علمیه نیز ارتقاء سطح آگاهی دینی – فرهنگی افراد است.

وی با ابراز تأسف از این که فعالیت برخی نشریات و رسانه ها محدود به ایجاد تنش و برجسته سازی اموری شده اند که در اکثر اوقات نه تنها هیچ ارزشی ندارند بلکه گاهی مصداق ریختن آب به آسیاب دشمن را پیدا می کنند بیان داشت: با تأسف بسیار، این تمام هویت برخی از نشریات امروز در داخل است؛ یعنی در شرایطی که جهان درگیر دغدغه های مهمتری است این نشریات به مشکلات و ایجاد تنش های داخلی و بی ارزش می پردازند.

رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد با تاکید بر اینکه افق های نامه مقام معظم رهبری چه دغدغه ای جهانی دارد؛ ادامه داد: این در حالی است که داعش در حال دور زدن ما و کل منطقه است، بنابراین نشریات داخل کشور به عنوان تریبون های پر مخاطب و تأثیرگذار درگیر مسائل پیش پا افتاده و روزمره سیاسی و جناحی بی ارزش و همچنین جنگ های لفظی داخلی شده اند که هیچ سودی برای پیش برد اهداف عالیه اسلام و مسلمانان ندارد. لذا تشکل های ما باید در مقابل این هجمه سنگین راه را گم نکنند.

این مقام مسئول متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران نمادی سمبلیک از اسلام واقعی است و به این معنا نیست که در جاهای دیگر این فعالیت های نباید یا نمی توانند پیگیری شوند.

وی در آخر اظهار داشت: وظیفه نشر، ابلاغ و تبیین نامه مقام معظم رهبری بر عهده ماست و ما باید این رسالت را به خوبی به سرانجام برسانیم.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha