چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نعیم آبادی

حوزه / متاسفانه جامعه به سمت اسراف و تبذیر که در واقع دو حرام بزرگ اسلام است ‌در حال پيشروي است در حالی که این پدیده شوم زندگی سالم و جامعه را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی ، در این جلسه به بحث پدیده شوم اسراف و تبذیر که پیش از این در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده بود پرداخت و با استناد به آیات قرآن کریم و هم چنین روایات منتسب به امام علی(ع) عنوان داشت: یکی از معضلات زندگی، اسراف و تبذیر در بین اقشار جامعه است و ضروری است تمام دستگاه های اجرایی و اقشار جامعه در جهت تبیین فرهنگ صحیح مصرف دور از اسراف برای تحقق این مهم اندیشه کنند تا این امر موجب  رشد اقتصادی مملکت و همین‌طور تحکیم بنیاد خانواده ها باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه ریشه و اساس هر کاری در جامعه فرهنگ می باشد افزود: متاسفانه فرهنگ جامعه به سمت اسراف و تبذیر که در واقع دو حرام بزرگ اسلام است ‌در حال پيشروي است در حالی که این پدیده شوم زندگی سالم و جامعه را به خطر می اندازد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: همه نهادها و خطبای جمعه باید در جهت نهادینه شدن فرهنگ صحیح مصرف تلاش کنند و فرهنگ صرفه جویی باید در رسانه های دیداری و شنیداری مورد توجه قرار بگیرد زیرا طی سال‌های اخیر ما شاهد رشد مصرف گرایی هستیم و این امر موجب شده تا نتوانیم به خوبی در حوزه های مختلف پیشرفت چشم گیری داشته باشیم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: مقابله با فرهنگ مصرف گرایی در ادارات و در میان مسئولین نیز باید مورد توجه باشد چرا که یکی از راه‌های تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی و همین صرفه جویی است و نباید شاهد اسراف و تجمل گرایی در میان دستگاه های مختلف باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha