جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
15

حوزه/ در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش بحرین، تعدادی از دانش آموزان را به خاطر سر دادن شعار و متهم ساختن نظام به دیکتاتوری اخراج کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظام بحرین در سال های اخیر تعدادی از دانش آموزانی را که کمتر از یازده سال سن داشته اند به خاطر سر دادن شعار علیه نظام بحرین اخراج کرده است.

مقامات بحرینی با شدت و خشونت با تمام معارضان نظام برخورد می کنند و زندان های آنها در این چند سال لبریز از زندانیان آزادی بیان شده و اتهام آنها هم چیزی نیست مگر تهمات های ناروا که بیشتر اوقات رنگ و بوی طایفی نیز می گیرد تا اینکه کار نظام به جایی رسیده که دانش اموزان ابتدایی را نیز از تحصیل در مدارس محروم می کند در حالی که تحصیل و فراگیری دانش حق طبیعی هر شخصی در هر کشور است.

در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش بحرین تعدادی از دانش آموزان را به خاطر سر دادن شعار و متهم ساختن نظام به دیکتاتوری اخراج کرده است.

در این زمینه به تازگی مدرسه ابتدایی الدیر تعدادی از دانش آموزان ابتدایی خود را که کمتر از یازده سال دارند به اتهام شعارهایی مبنی بر سرنگونی نظام از مدرسه اخراج کرده و علاوه بر این تعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهرکان نیز به خاطر سر دادن شعارهای سیاسی در اتوبوس مدرسه اخراج شدند.

همچنین تا کنون ده ها نفر از دانش آموزان دختر مدرسه راهنمایی یثرب که زیر پانزده سال سن دارند اخراج شده اند و هشت دانش آموز دختر از دبیرستان دخترانه شهر حمد و 11 دانش آموز دبیرستان دخترانه الحوره اخراج شده اند.

در تاریخ 8 ژانویه 2013 نیز وزارت آموزش و پرورش یکی از دانش آموزان دختر کلاس دوم دبستان را به خاطر سر دادن یک شعار سیاسی به مدت ده روز از تحصیل محروم کرده بود.

استاد جلیله سلمان نایب رییس جمعیت معلمان بحرین در این رابطه می گوید اخراج کودکان مراحل ابتدایی اقدامی مخالف قانون است چرا که قانون صراحت دارد که زمینه آموزش و تحصیل تمام کودکان در این سنین باید فراهم شود و بحرین نیز این قوانین بین المللی را پذیرفته و باید به آن پایبند باشد.

وی افزود: طبق قانون الزام تحصیلی، اگر پدری به هر دلیلی مانع تحصیل فرزند خود بشود مجازات می شود اما می بینیم که وزارت آموزش و پرورش به راحتی این قانون را زیر پا می گذارد و کودکان بحرین را بی هیچ دلیلی و به راحتی از تحصیل محروم می کند.

وی افزود: مجازات کودکان به خاطر مسایلی که متناسب با سن آنها نیست، اقدامی اشتباه است؛ چرا که برداشت کودکان از شعارهای سیاسی با برداشت بزرگسالان متفاوت است.

خانم جلیله افزود این گونه مجازات کودکان به خاطر شرایط سنی آنها اقدامی ناشایست است و از این رو اخراج این کودکان ممکن است عواقب وخیمی برای آنها داشته باشد و باعث شود به دنیای جدید راه پیدا کنند که متناسب سن و شرایط آنها نباشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha