چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 345838
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
18

رئیس دانشکده حقوق بشر دانشگاه کینشاسا به نقض آشکار حقوق بشر در اروپا و آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه همین قدرتها با استفاده از قدرت رسانه ای فلش اتهام در حقوق بشر را متوجه دیگران می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس "حقوق بشر  از منظر  اسلام" در دانشگاه بزرگ کینشاسا پایتخت کنگو برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس که به همت نمایندگی جامعه المصطفی در کنگو برگزار شد، ریاست دانشگاه کینشاسا با ابراز خرسندی از برگزای این کنفرانس، آن را فرصتی مغتنم برای خود و اساتید دانشگاه و دانشجویان در شنیدن و فهم دیدگاه اسلام در خصوص حقوق بشر دانست.

پس از سخنرانی ایشان هیئت رئیسه کنفراس در جایگاه خود مستقر شد و کنفرانس با اعلام مجری و سخنرانی رئیس دانشکده حقوق بشر دنبال شد.

رئیس دانشکده حقوق بشر دانشگاه کینشاسا به تبیین حقوق بشر مدرن و تضادهای آن با فرهنگ و سنن جامعه کنگو پرداخت و در بخشی از سخنان خود به نقض آشکار حقوق بشر در اروپا و آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه همین قدرتها با استفاده از قدرت رسانه ای تمامی این جنایتها را سر پوش نهاده و فلش اتهام در بحث حقوق بشر را متوجه دیگران میکنند.

پس از سخنرانی ریاست دانشکده حقوق، رئیس مرکز حقوق بشر دانشگاه کینشاسا به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از نماینده المصطفی این کنفرانس را در تاریخ دانشگاه کینشاسا بی نظیر و فوق العاده توصیف نمود. ایشان ضمن تبین دستاوردهای حقوق بشر در جهان امروز به تبین و تشریح دو اعلامیه جهانی حقوق بشر و اعلامیه اسلامی حقوق بشر پرداخت.

این کنفرانس با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری نماینده جامعة المصطفی در کنگو با موضوع حقوق بشر در اسلام دنبال شد.

وی در سخنرانی خود که از قبل به زبان فرانسه ترجمه و تکثیر شده و در اختیار عموم حاضران قرار داده شده بود به تفصیل درباره تعریف مفاهیم، مبانی حقوق بشر در غرب، مبانی حقوق بشر در اسلام، مقایسه و تفاوت میان آنها و جمع بندی مباحث پرداخت.

حاشیه های کنفرانس

*این کنفرانس با پخش سرود ملی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

*از همان ابتدای کنفرانس، سالن دانشگاه مملو از جمعیت مشتاق بود.

*از ابتدا مقرر شد گروه تشریفات کنفرانس را نمایندگی جامعه المصطفی تدارک ببیند؛ بر این اساس با آموزش ده نفر از خواهران دانشجو تیم تشریفات آماده و با حجاب کامل و حمایل پرچم جمهوری اسلامی و حمایل یا صاحب الزمان در کنفرانس حضور یافتند.

*علی رغم طولانی بودن سخنرانی نمایده جامعه المصطفی، حاضران با سکوت مطلق و اشتیاق موضوع سخنرانی را دنبال کردند و پس از اتمام سخنرانی، سوالات خود حول موضوع کنفرانس را مطرح کرده و نماینده جامعة المصطفی به پرسشهای آنها پاسخ داد.

*برنامه کنفرانس با پخش مجدد سرود ملی دو کشور و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha