چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 345867
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
1

حوزه/ زمانی همه برای دفاع از اسلام و ایران، جان و مال خود را فدا می کردند، اما امروزه این ارزش ها تغییر کرده و بازگرداندن آن روحیه، جز با یادآوری شرایط و خاطرات آن دوران غرورآفرین میسر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی، امروز در اولین جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، رزمندگان این استان را در آزاد سازی کردستان و پیروزی های هشت سال دفاع مقدس پیشتاز خواند و گفت: احداث باغ موزه ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس، اقدامی بزرگ و تأثیر گذار برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: شایسته استانی چون اصفهان نیست که با وجود یک ششم شهدای دانش آموز کشور، ۶۰۰ روحانی، ۴۶۴۰ پاسدار و ۱۲ هزار بسیجی شهید، هنوز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس نداشته باشد.

وی، حفظ هویت اسلامی، ارزشی و ملی نسل های آینده را در گرو ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: در حال حاضر استان اصفهان ۳۰۰ هزار دانشجوی زیر ۳۰ سال دارد که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند و ما باید هویت اسلامی و ایرانی را در وجود آن ها نهادینه کنیم.

سردار صفوی، ترویج روحیه ایثارگری، مقاومت و مدیریت جهادی را از اهداف راه اندازی مراکز فرهنگی دفاع مقدس برشمرد و گفت: زمانی همه برای دفاع از اسلام و ایران جان و مال خود را فدا می کردند، اما امروزه این ارزش ها تغییر کرده و بازگرداندن آن روحیه، جز با یادآوری شرایط و خاطرات آن دوران غرور آفرین میسر نخواهد بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد کرد: اگر می خواهیم مفهوم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را بفهمیم، باید تاریخ ۸ ساله دفاع مقدس را مرور کنیم.

سردار صفوی، مدیریت جهادی مسؤلان را لازمه تکمیل پروژه های فرهنگی دفاع مقدس دانسته و گفت: برای راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس اصفهان، پس از طراحی نقشه جامع، تهیه و تخصیص منابع لازم، ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha