شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید در جامعه اسلامی گفتمان مسؤلین بر اساس صداقت باشد و این صداقت است که اعتماد را به همراه می آورد، ولی متأسفانه بعضی ها با اعمال و رفتار وگفتار خود موجب سلب بی اعتمادی مردم متدین و انقلابی از نظام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدحسینی خراسانی، در مراسم دومین  شب شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور علما، اساتید و عموم شیفتگان آن حضرت در مؤسسه فقهی دارالثقلین قم برگزارشد، گفت: بزرگترین سرمایه جامعه اسلامی، نظام، دولت و مسئولین، اعتماد سازی است.

وی افزود: اگر در زندگی اجتماعی و خانوادگی اعتماد وجود نداشته باشد و بی اعتمادی رواج پیدا کند، قطعا تبدیل به  یک چالش و آسیب بزرگ خواهد شد و  باید منتظر از هم گسستگی و جدایی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت : توجه به اصل مهم اعتماد  و حاکم بودن آن موجب می شود مردم جامعه و خانوادها  یک زندگی راحت، همرا با رفاه و از خود گذشتگی را به نمایش بگذارند  و از این رهگذر فرزندان سالمی تربیت شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زندگی و اجتماع بیمار، زمانی شکل می­گیردکه روح و گفتمان بی اعتمادی در جامعه و زندگی حاکم باشد، این چنین جامعه و خانواده ای نه تنها به سعادت و پیشرفت نمی رسند؛ بلکه موجب دلسری سایر افراد جامعه از نظام و اجتماع می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهارداشت: اعتماد زمانی در یک خانواده و در سطح بزرگتری از آن ارزشمند خواهند بود که گفتار و رفتار هر دو مطابق هم باشد و هیچ سرمایه برای یک دولت و نظام بالاتر از این نیست که بتواند اعتماد عمومی و ملی جامعه را فراهم کند. اگر این گونه باشد قطعا این چنین دولتی موفق خواهد بود و این امر زمانی در جامعه حاصل می شود که اعتماد در گفتار و رفتار نمایان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:  باید در جامعه اسلامی گفتمان مسئولین بر اساس صداقت باشد و این صداقت است که اعتماد را به همراه می آورد، ولی متأسفانه بعضی ها با اعمال و رفتار وگفتار خود موجب سلب بی اعتمادی مردم  متدین و انقلابی از نظام می شوند؛ اگر مسؤلین یک جامعه اسلامی این گونه باشند به فرموده حضرت زهرا(س)،  انسان باید از این نوع دنیا دوری کند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه دقیقا به همین نکته اشاره می کنند که مردان شما با اینکه می دانستند حق با حضرت علی (ع) است و او برگزیده از سوی خدا است از ولایت دوری کردند و فریب تبلیغات عوامل فتنه و قدرت طلبان و ریاست طلبان را خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهارداشت:  حضرت فاطمه (ص) به دنیا پرستان و ریاست طلبان وکسانی که در مسیر حق و حقانیت انحراف ایجاد کردند  هشدار می دهند که  این گونه رفتار موجب به هلاکت رسیدن شما خواهد شد و عاقبت خوشی نصیب تان نخواهد شد.

انتهای پیام: 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha