سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهدی خوبانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی بشریت در انس با کلام الهی است.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب مازندران، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ساری، بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی بشریت در انس با کلام الهی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ و انس با قرآن مقدمه ای برای تدبر در کلام الهی است، افزود: انس و الفت با کلام الهی موجب تقویت تدبر در قران می شود.

وی در ادامه با اشاره به این که 180 نفر از طلاب مدارس علمیه استان در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند، گفت:  نفرات برتر این دوره از مسابقات، به مرحله کشوری که اردیبهشت ماه سال آینده در یکی از استان های کشور برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام خوبانی، تفسیر قرآن کریم، معارف حدیث، معارف ادعیه، حفظ و ترجمه قرآن کریم در رشته های یک، پنج، ده، بیست جزء و کل و حفظ موضوعی، قرائت و ترجمه قرآن کریم، تحقیق و ترتیل، حفظ حدیث، اذان، دعا خوانی و فراز خوانی را محورهای این دوره از مسابقات اعلام کرد.

*رسالت حوزه ها در گسترش فرهنگ قرآنی

 حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر نیز به رسالت حوزه های علمیه در رشد و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت:  بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی همین راهی است که طلاب قرآنی برگزیدند.

وی همچنین به فعالیت های قرآنی مدرسه بیت النور اشاره کرد و گفت: این مدرسه قرآنی در سه سال اخیر توانسته هشت طلبه حافظ کل به جامعه قرآنی کشور تحویل دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز 55 طلبه در حال حفظ کل قرآن هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha