جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اجرای برنامه ها در حرم مطهر با کم ترین هزینه ها و بهترین عملکردها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید چاپخانه زائرکه در ساختمان اداری آستان مقدس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: بنابه دستور شرع مقدس اسلام سعی داریم با کم ترین هزینه ها بهترین عملکرد ها را داشته باشیم.

امام جمعه قم افزود: این سنت خداست که دولت و ملتی موفق می شود که بتواند با استفاده بهینه از منابع و امکانات و جلوگیری از اسراف سرمایه ها، بهترین بازدهی را داشته باشد.

وی با اشاره به الگوهای اقتصادی و موفقیت های کشورهای توسعه یافته گفت: اراده، قناعت و تلاش هر ملتی را سرافراز و اقتصاد آن را پویا و پاسخگوی نیاز جامعه خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: متاسفانه در اقتصاد غربی با این استدلال که تولید بالاست پس باید مصرف هم بالا باشد تا اقتصاد شکوفا بماند؛ مردم به مصرف گرایی هرچه بیشتر تشویق می شوند. اما دین مبین اسلام هیچگاه اسراف را مقطعی حرام اعلام نکرده و مقطعی تلاش را واجب نکرده بلکه به عنوان یک راهبرد دائمی دستور جلوگیری از اسراف را داده است.

وی افزود: امیدوارم منشورات انتشارات زائر، فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را در خور و شأن حضرت معصومه سلام الله علیها منتشر کند و رضایت خداوند و اهل بیت علیهم السلام و رهبر معظم انقلاب را جلب کند.

آقای رضوان طلب، مدیر انتشارات زائر نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی درباره ویژگی های فنی دستگاه چاپ این چاپخانه گفت: این دستگاه چاپ در هشت ساعت، هشت هزار فرم پشت و رو  در تیراژ دو هزار جلد چاپ می کند که چاپ های تک رنگ  انتشارات را پوشش می دهد.

مدیر انتشارات زائر با اشاره به ظرفیت این چاپخانه برای پذیرش سفارش از دیگر دفاتر انتشاراتی گفت: در کنار این دستگاه چاپ، دستگاه برش اتوماتیک  نیز در نظر گرفته شده است که مکمل فعالیت های چاپخانه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت 18 ماه فعالیت  مجدد انتشارات زائر از مردادماه سال گذشته، 89 عنوان چاپ جدید و بازچاپ، 61 عنوان که مجموع آن 175 هزار جلد در بخش بزرگسالان  و 310 هزار جلد در بخش کودک و نوجوان منتشر شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha